Au pair in Sydney

Week 2

Hoi allemaal! Mijn tweede week in Sydney is alweer voorbij, en daarom heb ik een nieuwe blog voor jullie!

Maandagwaren de kinderen nog vrij van school. De ouders moesten werken en dus was ik de hele dag alleen met de kids. We zijn sochtends al redelijk vroeg naar een park in de buurt gereden waar ze de hele dag hebben gespeeld en op hun steps hebben gereden. Het was deze dag rond de 15 graden, en dat is wat ze hier winter noemen! Toen we terug kwamen hebben we een film gezien en daarna met zijn allen gegeten.

Dinsdaghad ik een beetje een dipje. Ik had sochtends eerst mijn kindje naar school gebracht en had smiddags niet zo veel te doen. Ik kreeg een beetje last van heimwee en had niet echt zin om wat te doen. Ik heb de hele middag in huis doorgebracht en aan het einde van de dag mijn kindjes weer opgehaald.

Woensdagvoelde ik mij al weer iets beter! Ik had mijn kindje naar school gebracht en ben daarna in mijn eentje gaan hiken door een park hier in de buurt! Het was super lekker weer, ik denk zo rond de 20 graddn, dus ik heb een leuke dag gehad! Ik had een lunch mee genomen en heb mij de hele dag vermaakt. Aan het einde van de dag ging ik weer naar huis omdat ik mijn kindjes op moest halen.

Donderdagben ik weer zelf op pad geweest smiddags. Het fijne aan mijn werk uren is dat ik elke middag veel vrije tijd heb. Ik ben naar Lindfield geweest en heb hier wat rond gekeken. Lindfield is de suburb waar ik woon. Het was ongeveer een half uur lopen naar het centrum, en ook weer terug. Aan het einde van de dag heb ik allebei de kids van school gehaald. Hierna ben ik met het jongetje naar Rugby training gegaan. Dit was buiten, rond een uur of 6 savonds. Op dit moment kon ik toch wel merken dat het winter is! Ik wou dat ik een sjaal en handschoenen mee had genomen! Hierna hebben we leftovers gegeten, en heb ik de taco's weten te bemachtigen.

Vrijdaghad ik weer een luier dagje. Nadat ik mijn kinderen naar school had gebracht, heb ik lekker tv gekeken. Hierna heb ik een lekkere lunch voor mijzelf gemaakt en deze in de tuin opgegeten. Aan het einde van de dag heb ik mijn kindjes weer opgehaald en hebben we spelletjes gespeeld. Savonds heb ik soep voor iedereen gekookt in een apparaat genaamd 'thermie'. Je gooit hier alles in en een half uur later komt de soep er uit. (Ongeveer)

Zaterdagheb ik echt een geweldige dag gehad. Ik heb met 4 andere nederlandse au pairs: Esmee, Demi, Lotte & Maud afgesproken in de stad. We hebben eerst een rondje gelopen bij de harbour bridge en het opera house. Dit kan weer van de bucket list af! Vervolgens zijn we met de bus naar Coogee beach gegaan. Hier hebben we lekker kipnuggets op het strand gegeten. Toen we klaar waren hebben we een wandeling van Coogee naar Bondi langs de kust gedaan. Dit was prachtig!!! We deden hier ongeveer 2,5 uur over. Toen we in Bondi aan kwamen hebben we ijs gegeten op het strand. Aan het einde van de dag zijn we naar de stad terug gegaan en hebben we pizza gegeten in The Rocks. Toen ik weer thuis was was ik super moe maar voldaan.

Zondag was een iets relaxtere dag. Ik ben met een au pair uit finland naar het winkelcentrum in de buurt geweest. Hier viel het mij pas op hoe duur Australië is! Dat wordt weinig shoppen hahaha. We hebben het erg gezellig gehad en hebben een heerlijke sushi lunch gegeten. Aan het einde van de dag ben ik weer met de trein naar huis gegaan om te baby sitten! Ik heb op zondag ook nog heel even met mijn lieve oudertjes geskyped, wat super leuk was.


Ik heb het hier super leuk en ben erg blij met alle vrienden en avonturen. Ik mis iedereen thuis enorm maar de heimwee is gelukkig weer over! Hieronder nog een paar puntjes:

*Proef nooit vegemite, je smaakpupillen rotten van je tong af.

*Proef de Timtams, dit is heaven.

*Op zondag kan je de hele dag reizen voor maar 2,60 AUSD!

*Je weet wie de touristen zijn en wie niet. De Australiërs dragen hun winterjassen bij 20 graden en wij lopen in onze korte mouwtjes.

*Voor alle foto's moet je vooral mijn instagram (Joos.je) of Facebook checken.

Dit was deze week! Ik hoop dat jullie het leuk vinden om dit te lezen :)

Laters xxx

Reacties

Reacties

Agnes

Leuk om te lezen schatje! Je Aggie

Hans

Ik vind het geweldig Joosje, en je doet het goed. En dat je heimwee hebt dat is heel normaal gewoon diep ademhalen en doorgaan.

Pap

Super meid! Ik ben blij dat je het zo naar je zin hebt en dat de heimwee weer over is, tot skypes!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!