Au pair in Sydney

Week 3

Hoi allemaal! Mijn derde week hier zit er al weer bijna op en daarom schrijf ik weer een blog. Omdat mijn werkdagen het zelfde zijn als de vorige weken zou ik deze niet weer beschrijven. Ik zal voor jullie alle activiteiten van deze week bij langs gaan.

Maandag ben ik in mijn vrije tijd naar Lindfield centrum gelopen. Hier heb ik wat boodschapjes gedaan. In de winkel werden verschillende goede doelen en producten gepromoot. Toen een van de promoters aan mij vroeg 'Hey how are joe doing' wist ik meteen dat het Nederlanders waren. Hierna hebben we nog een gezellig gesprek gehad en ben ik weer naar huis gegaan.

Dinsdag heb een duitse au pair genaamd Elenora ontmoet. Ze woont bij mij in de suburb. Samen hebben we een bush walk gedaan, die een beetje mislukte omdat we het pad niet meer konden vinden. Hierna zijn we naar Lindfield Centrum gegaan en heb ik haar een rondleiding gegeven omdat ze net nieuw hier is. Na de rondleiding hebben we gezellig gepicknickt en zijn we weer naar huis gelopen.

Vrijdag had ik weer met Elenora afgesproken en zijn we naar Chatswood gegaan met de trein. Chatswood is eendat super groot winkel Centrum met veel shops en voedsel courts. Hier hebben we geshopt en een lekkere sushi lunch gegeten. We zijn ook naar de Aldi geweest waar het nu dutch week is. Dit betekent dat er allemaal nederlandse producten te koop zijn! Hier heb ik natuurlijk wat spulletjes ingeslagen zoals hageslag en boterkoek mix. Toen ik vrijdag mijn kindjes weer had opgehaald hebben we samen een boterkoek (van koopmans) gebakken. Ze vonden dit super leuk, vooral om de Nederlandse gebruiksaanwijzing te lezen.

Zaterdag ochtend heb ik eerst weer met Maud in de stad afgesproken. We hebben wat rondgelopen en zijn naar de botanic gardens geweest. Hierna zijn we met de andere nederlandse au pairs , Esmee,Demi,Dana en Lotte 1 naar Sea life en Wild life gegaan. Ik vond deze parken super leuk! De foto's kunnen jullie op facebook zien. Hierna hebben we met zijn allen wat gegeten bij vapiano (die ook in Grunn zit) en zijn we naar huis gegaan. Toen ik thuis kwam had mijn host family nog meer inkopen gedaan bij de aldi, waardoor we nu dus een jaar voorraad aan hagelslag en speculaas hebben.

Zondag ochtend zagen we elkaar alweer vroeg. Deze keer was Marleen, nog een nederlandse au pair, ook mee. We hadden afgesproken om naar Bondi beach te gaan omdat het 27 graden zou worden, maar toen we daar aankwamen was het toch wat bewolkt. We hadden afgesproken met elkaar om toch het water in te gaan, dus dit hebben we dan maar gedaan. Ook hiervan zijn de fotos op facebook te bewonderen. Nadat iedereen klaar was met het strand kwamen er nog twee au pairs met ons mee naar de stad. Hier hebben we de ferry van cirkele kwie naar Manly Beach genomen. In Manly hebben we allemaal wat lekker eten gehaald en dit op het strand opgegeten. Hierna was iedereen super moe en zijn we weer met de ferry terug gegaan.

Ik heb echt een super leuke tijd met mijn host family en alle lieve vrienden die ik al heb ontmoet!

Ik vind het heel leuk om met mensen te skypen maar door de drukke weekenden en het tijdsverschil lukt het mij soms niet zo goed! Ik mis jullie allemaal wel heel erg! Dus als iemand langs wil komen in het mooie Sydney dan mag dat zeker!

Ik spreek jullie allemaal snel!

Xx Joosje



Reacties

Reacties

Frits

Leuk joos! Je vermaakt je wel!
Veel plezier nog!

Wasila

Aah het is zo fijn om te lezen dat je het leuk hebt ??

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!