Au pair in Sydney

Week 5: Al een maand in Oz!


Good day lieve vrienden! Het is vandaag maandag 14 augustus, wat betekent dat ik al een maand in het mooie Australië ben! De blog is wat later dan gepland, zondag was ik veeeels te moe om wat te schrijven en vandaag had ik de hele dag geen wifi en stroom!

Maandag en Dinsdag heb ik lekker helemaal niks gedaan naast mijn werk.

Woensdag heb ik samen met Elenora de trein naar Central gepakt. Hier hebben wij een wandeling gemaakt door Hyde park en vervolgens zijn we naar de St Marys Cathedral geweest. Hierna hebben we geshopt en geluncht. We zijn voor een echt ozzie brekkie gegaan, de eggroll met bacon!

Donderdag ben ik met een nieuwe nederlandse au pair hier uit de buurt, Ellen, naar Chatswood gegaan. Hier hebben we wat in de winkels rond gekeken en een griekse lunch gegeten.

Vrijdagben ik samen met Maud en lotte + hun au pair kids naar het aquarium in Manly geweest. Maud heeft mij opgehaald met de auto en we zijn met een leuke danaatje (door de harbour tunnel) in Manly aangekomen. Hier hebben we gezien hoe ze de haaien, schildpadden en pinguïns voeren. Het aquarium zelf is erg klein, vooral vergeleken met Sea Life. Doordat het zoklein is, is het wel goed te doen tussen de twee werk shifts in, en het zit in onze atractie pass!

Zaterdagwas de dag dat ik al een maand van huis ben! Wat vliegt de tijd hier toch snel voorbij!
Zaterdagben ik met Ellen, Maud, Lotte, Esmee, Dana en Demi naar de Sydney Tower geweest. Dit is het hoogste gebouw in Sydney, waardoor je een prachtig uitzicht hebt over de hele stad!

Hierna zijn wij door gegaan naar het Chocolate Festival in The Rocks. Wat zagen wij hier heerlijk eten! Maar dit was natuurlijk hardstikke duur en ongezond dus hebben wij ons nog redelijk ingehouden. Hierna zijn Lotte en ik met Maud mee naar huis gegaan om sushi te eten en om ons klaar te maken voor de Pubcrawl.

In de stad hadden wij om 8 uur afgesproken met Esmee, Demi EN DANA, de rest van de nederlanders waren party poopers n gingen niet mee. De eerste kroeg waar wij heen gingen was "scary canary". Dit was een super leuke kroeg en beloofde dus veel goeds voor de rest. Helaas vielen de rest van de clubs een beetje tegen waardoor we hebben besloten dat we voortaan maar lekker in de scary canary blijven. Iets anders hier is dat het stappen al om half 9 begint, waardoor iedereen er rond 2 uur wel weer klaar mee is! Het is hier ook normaal om met veels te korte rokjes en te hoge hakken te gaan stappen, terwijl je in Groningen gewoon lekker in je lange broek en gympies gaat.
Na het stappen ging ik met Maud mee omdat ik bij haar zou blijven logeren. Na weer een danaatje gedaan te hebben waren wij dan eindelijk thuis!

De volgende dag zijn we met de ferry naar madame tussauds gegaan. Hier hadden we weer afgesproken met Esmee, Dana, Lotte en Ellen. Nadat we madame tussauds hadden gezien zijn we naar het centrum gegaan om hier naar de leukste winkel ooit te gaan: Typo! Hier hebben we even rond gekeken en wat leuke dingen gekocht en vervolgens zijn Maud, Dana, Ellen en ik weer op de ferry gestapt. We zijn eerst naar Wadson Bay gegaan, wat uiteindelijk toch niet heel leuk was. Daarom besloten we maar de ferry naar Manly te pakken. Hier hebben we een leuke burger tent ondekt en heerlijk gegeten. Hierna zijn we weer op de ferry gestapt en is iedereen naar huis gegaan. Ik zelf was dood moe na dit weekend dus toen ik thuis kwam heb ik nog even met mijn host family gepraat en ben toen gaan slapen.

Zoals jullie zien vermaak ik me hier nog wel prima! Genoeg te doen en te zien hier en het werk zelf bevalt mij ook nog steeds goed. De kids zijn (meestal) erg lief en met de ouders kan ik het ook goed vinden.

Volgende week zal ik weer een update voor jullie schrijven maar nu ga ik lekker Netflixen! Doei mensen! Xxxxxx

Reacties

Reacties

Mees

Money to blow? Big money spender zeg!!! Maar ben blij dat je het leuk hebt bollie.

Lientje

Super

Frits

Super hoor! Leuk je verhalen te lezen.
Liefs Frits

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!