Au pair in Sydney

Week 6

Halloooo allemaal! Week 6 alweer! Pfoeeee

Dinsdag ben ik sochtends naar het macquarie winkel centrum geweest met Elenora. Hier heb ik cadeautjes gekocht voor mijn host mum en het meisje omdat die binnenkort jarig zijn. We hebben hier ook de lekkerste milkshake ooit gedronken!

Woensdag ben ik met Elenora en Elena, een meisje uit Finland die in Roseville woont, naar de stad geweest. We zijn naar het Barangaroo reserve geweest, wat vlak bij de harbour bridge is. Dit was een prachtig park met allemaal mooie kunstwerken langs het pad. Hierna wouden we over de harbour bridge wandelen maar het waaide deze dag zo hard dat we dit toch maar niet gedaan hebben. We zijn naar het sydney food court geweest en hebben hier heerlijk geluncht. Om even te compenseren met de milkshake van gisteren heb ik hier maar een salade gegeten.

Donderdag vierden we de verjaardag van mijn host mum! Ze is zaterdag jarig maar omdat ze samen met mijn host dad naar Tasmanië gaat dit weekend vieren we het vandaag. Ik had een kookboek gekocht met thermie recepten waar ze erg blij mee was. Verder hebben we erg veel cake gegeten. Er was geen groot feest omdat ze de volgende dag al om 5 uur sochtends naar het vliegveld zouden vertrekken.

Vrijdag waren mijn host parents dus al vroeg vertrokken. Ik ben om 6 uur wakker geworden en heb toen de kinderen wakker gemaakt. Tot mijn grote verbazing waren ze al aangekleed en klaar om te ontbijten. Normaal kunnen ze erg sloom en chagrijnig zijn sochtends maar omdat hun favoriete tante dit weekend zou blijven logeren waren ze super enthousiast! We hebben ontbeten en daarna ben ik om 7 uur met de kids naar school gereden. Eerste dropte ik het jongentje en daarna het meisje, ik was rond half 9 weer thuis. Ik ben thuis op de trein gestapt om met maudje naar Macquarie te gaan. Hier hebben we donuts gegeten en een milkshake gedronken. Hierna zijn we naar de stad gegaan waar we eigenlijk niet veel gedaan hebben. We zijn nog even naar de typo geweest en daarna weer op naar huis. Op mijn terug reis heb ik een sushi platter voor de kids opgehaald die we savonds zouden eten.

Aan het einde van de dag kwamen de tante en het jongentje thuis. De tante en ik zouden dit weekend samen oppassen, wat erg gezellig is. Ze is een soort van Lientje, en had allemaal leuke knutsel werken en andere activiteiten mee genomen. Aan het einde van de avond heb ik het meisje opgehaald van haar movie night en hebben we lekker sushi gegeten.

Zaterdag ochtend zijn we om half 9 naar de rugby wedstrijd van het jongentje gereden. Hij heeft de wedstrijd gewonnen en een prijs gekregen voor speler van de week! Smiddags hebben de tante en ik ze naar brainwaves gebracht en aan het einde van de dag heb ik gekookt. Hierna mocht ik lekker twee uur in de trein zitten om naar een feestje van lotte te gaan. Maud was hier ook en het was een super leuke avond. Er komen verder maar geen details over deze avond online. Na het feest bleven maud en ik bij lotte slapen, en het duurde natuurlijk weer uren voor we ook echt gingen slapen.

Zondag vroeg weer lekker op naar huis. De rest van de meiden zijn naar de dierentuin gegaan maar ik ben naar huis gegaan. Thuis heb ik met de kids en tante geluncht en daarna hebben we een koopmans nederlandse cake gebakken. De kids vinden het hilarisch om de nederlandse teksten proberen te lezen. Hierna hebben we het meisje bij haar theater lessen gedropt en hebben we thuis wat gepuzzeld en gekleurd. Vanavond gaan we niet meer zo veel doen, we gaan zo taco's eten en verder is het movie night.

Ik heb deze week dus niet heel veel gekke dingen gedaan, wat voor de verandering ook wel eens fijn is!

Verder is er niet heel veel nieuws. Ik ben mijn reizen een beetje aan het plannen, voor wanneer pap en mam langs komen en wanneer ik klaar ben met au pairen. Verder staat er nog een trip naar Melbourne op de planning, maar hier lezen jullie later meer over! Ik hoop dat het met jullie allemaal net zo goed gaat als met mij, en ik spreek jullie snel!


Kussssssss


Reacties

Reacties

Mees

leuk om te lezen!

Frits

Wat weer een leuk en uitgebreid gedetaillerd verhaal! Leuk om te lezen dat er bij jou ook Lienen blijken te zijn, ik dacht altijd dat daar maar 1 van kon bestaan.
Dikke zoen,
Frits

Yolanda

Hey lieverd,
Fijn te lezen dat je het naar je zin hebt.
Wat leuk dat er nog een Lien bestaat waar kinderen gek op zijn, heb jij over jouw Lien vertelt?
Geniet van je leven aan de andere kant van de wereld en bedenk maar een geweldige trip voor ons samen (wel betaalbaar houden hoor :)
Dikke zoen op beide wangen.
XX

Joosje Mulder

Er is natuurlijk maar 1 echte lien he!! Hahaha ja mam, ik app je binnenkort mijn plannen wel, xxxx

Agnes

Zo is er ook maar 1 Joosje...en dat ben jij lieverd..dank voor je verhaal en liefs en een knuffel van mij??

Lientje

Oh wat weer mooi leuk dat die tante een beetje zo als mij is .maar er is natuurlijk maar een Lien

Effi

Leuke dingen doe je joos!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!