Au pair in Sydney

Week 9

Goedemiddag zonnestraaltjes!

Ik lig lekker weer in mijn bedje na een druk weekend! Wat hebben jullie deze week allemaal uitgespookt? Ik zal jullie weer even wat meer over mijn weekje vertellen.

Maandag en dinsdag heb ik weer 4 uurtjes tussen de middag bij mijn oppas adresje gewerkt. Lekker de hele dag met lego spelen en rond rennen in het park.

Woensdag ben ik samen met Rosa Ella en Elenora naar de Botanic Gardens in Sydney geweest. Deze tuinen liggen een paar meter naast het opera house en zijn prachtig! Er zijn verschillende kruiden tuinen en velden waar je heen kan. Wij besloten even lekker toeristisch te zijn en met een treintje er door heen te gaan rijden. Tijdens deze rit zag ik de grootste spin ooit, maar gelukkig reden we snel weg! Hierna hebben we lekker sushi gegeten als lunch en daarna weer op de trein gestapt. Nadat ik het jongentje had opgehaald zijn we naar de bieb gegaan en hebben we hier gelezen.

Donderdag en vrijdag ben ik thuis gebleven tussen de middag. Ik heb lekker in de tuin gezeten en zelf yoghurt gemaakt, jaja, dat kan blijkbaar. Donderdag middag heb ik met het jongetje in het national park achter mijn huis gespeeld. Vrijdag avond ben ik met Elenora en Elena naar het observatorium in Sydney geweest! Hier hebben we een 2,5 uur durende tour gedaan. Het hoogte punt was dat we door de telescoop Saturnus hebben gezien, super mooi!

Zaterdag ochtend ben ik al vroeg met Ellen in de trein gestapt. We zijn naar Wynyard gegaan waar we Dana, Isabel en Dorette ontmoette. We zijn met zijn allen in de bus gestapt en zijn in 1,5 uur naar Palm Beach gereden. Hier hebben we een wandeling gedaan naar het topje van een berg waar een vuurtoren op stond. Op het eind punt hebben we lekker in het zonnetje gezeten en geluncht. Na een tijdje zijn we weer terug gelopen en naar de bus halte gegaan. Vervolgens zijn we naar Dee Why gegaan om een ijsje te eten en daarna naar Chatswood. Hier hebben we even door het winkel centrum gelopen. Aan het einde van de dag zijn we naar de stad gegaan om bij Vapiano te gaan eten. Perongeluk iets te veel geld uitgegeven aan cocktails met de meiden, maar ja dat moet ook gebeuren he. Nog even een nacht wandelingetje gemaakt en toen weer op naar huis!

Zondag ochtend stapte ik weer met Ellen in de trein, deze keer naar Sydeny olympic park. We gingen namelijk naar het Colorfest! Bij het park ontmoette we Esmee, Maud, Lotte, Dana, Marleen en de jarige Demi! Het festival was redelijk klein, maar toch een leuke tijd gehad! Je kreeg bij het binnenkomen allemaal een zakje met kleur en tijdens de optredens werden er nog meer uitgedeeld! Als je de fotos op facebook ziet kan je zien dat we geen verf verspild hebben. Toen ik thuis kwam heb ik ook maar meteen het verf uit mijn haar en neus gewassen.
Daarna thuis een echte aussie bbq gehad en lekker met de fam gechilld. Nu na het drukke weekendje weer lekker in mijn nest dit blogje aan het schrijven!

Nog even een mededeling:

Verder zijn er ook veel bosbranden in en rond om Sydney. Dit komt omdat er in de winter amper regen is gevallen en de temperaturen erg hoog liggen. Sommige branden worden expres aangestoken door de brandweer om te zorgen dat wanneer er een echte grote brand komt het niet verder gaat dan het verbrande gedeelte. Helaas is er ook een bush fire in het park achter mijn huis, die niet is aangestoken door de brandweer. Ze zijn er hard mee bezig maar hij is al een paar dagen aan het branden!


Ik hoop dat het nog goed met iedereen gaat, spreek jullie snel op Skype! En veel succes op school he jongens!

Kusjes uit aus! Xxx

Reacties

Reacties

Yolanda

Wat weer een mooi verhaal, geniet er met volle teugen van lieverd.?

Lientje

Alweer zoon mooi verhaal lees ze elke keer hoor dan is het net of je dichtbij bent dikke smok van ons.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!