Au pair in Sydney

Week 10: Melbourne!

Dag schatjes! Hoe is het in het regen achtige Nederland? Hier weer een update uit Aus!

Maandag ben ik even naar het National Park gewandeld. Hier heb ik lekker geluncht en wat rond gewandeld.

Dinsdag was een netflix dagje, even lekker luieren!

Woensdag was het 35 graden! Jeetje mineetje.
Ik ben met Rosa Ella en Elenora naar Macqurie geweest, hier hebben we in het park geluncht. Jammer genoeg was het zwembad in mijn tuin nog niet gefilterd, maar anders had ik zeker even gezwommen!

Donderdag middag heb ik mijn koffertje ingepakt, dit weekend zijn we namelijk naar Melbourne geweest! Eerst ben ik donderdag naar een concert van het jongentje geweest, samen met mijn host mum. Dit was erg gezellig, en hij deed het ook super goed!

Daarna hebben we op de terug weg maud opgehaald van het trein station. Ik heb thuis gedoucht en daarna hebben Maudje en ik nog even een film gekeken. We lagen om 9 uur in bed want we moesten om 03.15 opstaan!

Vrijdag ochtend, of nou ja nacht, ging de wekker om 03.15. Even wakker worden en omkleden en toen in de uber naar het treinstation. Hier hebben we Ellen ontmoet en zijn we met de bus en trein naar Mascot gegaan. Van af Mascot weer een ubertje gepakt naar het vliegveld en hier zagen we Demi, Esmee en Dana!

Toen we allemaal compleet waren zijn we naar de vertek hal gelopen. Ik mocht natuurlijk weer lekker door de random extra controles. Toen we hier voorbij waren konden we bijna meteen het vliegtuig in. Het was maar anderhalf uur vliegen, en in die tijd heb ik een powernapje op Ellen haar schoot gedaan, dus thanks Ellen.

Toen we geland waren konden we meteen weg omdat we alleen handbagage hadden. We zijn van Avalon met de bus naar het centrum gegaan, wat iets minder dan een uurtje was. Hierna zijn we naar onze air bnb gelopen die in het midden van het centrum was. We zaten op de 29e verdieping, hadden een prachtig uitzicht, een sauna, zwembad en jacuzzi, een Wii en het leukste: monopoly! Nadat we even waren bijgekomen in de jacuzzi, zijn we begonnen aan een stadswandeling. We zijn langs alle grote bezienswaardigheden gelopen en hebben daarna lekker geluncht. Aan het einde van de dag hebben we thuis gekookt, oftewel oven patat met kip. Hierna een leuke drank versie van monopoly gedaan en wat drankjes in de stad gedronken. Een super gezellige avond met de meiden gehad!

Zaterdag ochtend waren we rond 9 uur alweer op en hebben we ons klaargemaakt. We hadden eieren en yoghurt gehaald dus hebben thuis lekker ontbeten. Hierna zijn we de stad ingegaan om even te shoppen en vervolgens hebben we fietsen gehuurd! Jaja, toch even het Nederlandse in ons naar boven brengen.

Je hebt door de stad door verschillende punten waar je fietsen kan halen. Vlak bij ons huis zat eentje dus hier zijn we heen gegaan. Demi en ik hebben snel een rondje gefietst om wat helmpjes van andere fietsen te jatten en daarna konden we allemaal door. Je moet hier dus verplicht helmpjes dragen, en na zaterdag snap ik dat zeker. Je fietst hier op de auto wegen, waar autos 60km per uur mogen rijden. Best spannend dus, maar we leven nog!

We zijn met wat tussen stopjes naar St. Kilda gefietst. Hier hebben we op een strand paviljoen wat gedronken en daarna even door St. Kilda gewandeld. Hierna hebben we avond gegeten bij een pizzaria, en daarna naar de pier! De pier waar wij heen gingen stond bekend om het zien van pinguïns! Super leuk. We hebben dan ook aardig wat pinguïns gezien en onze lieve Maud heeft hier weer wat mooie shots van gemaakt. Toen we bijna dood vroren hebben we een ubertje naar huis genomen en hebben ons klaar gemaakt.

Nadat we weer even een paar flessen 4 dollar wijn hadden ingeslagen, konden we weer de leuke versie van monopoly spelen. Hierna zijn we naar de stad gegaan om te gaan stappen, en echt waar, dit was de beste nacht ooit. Leuke mensen ontmoet, onder andere een Groninger! Go Groningen!!! We lagen toen eindelijk rond half 5 weer in bed en zijn meteen gaan slapen!

Zondag ochtend even uitgeslapen, en meteen de jacuzzi ingesprongen om even bij te komen. We hebben in de stad ontbeten en hebben nog even geshopt. Hierna hebben we onze spullen gepakt en hebben we het appartement verlaten. We zijn in een ubertje gesprongen en zijn naar Brighton Beach gegaan. Dit staat bekend om alle leuke gekleurde strand huisjes. Hier hebben we een milkshake gedronken en natuurlijk weer een photoshoot gehouden, en daarna was het tijd om in een ubertje naar het vliegveld te gaan! Natuurlijk mocht ik deze keer weer door de random extra controles. Blijkbaar zie ik er gevaarlijk uit.

Even een salade op het vliegveld gegeten om het te compenseren met alle wijn en junkfood. We vlogen om half 9 savonds weer terug en ik lag om half 12 weer in mijn bedje te slapen! Natuurlijk van central ook weer een ubertje naar huis genomen.

Feitjes:

Krokodillen kunnen hun tong niet uitsteken.

Uber is mijn beste vriend geworden dit weekend, beetje duur maar veel beter dan steeds op een bus te wachten en 17 keer over te stappen.

Het is in Melbourne zooooo veel kouder dan in Sydney, het was 13 graden en we bevroren bijna!


Nou, ik heb dus een super leuke week gehad! Het is voor mij bijna bed tijd dus ik spreek jullie morgen! De foto's staan op facebook, enjoy!


Kusjesssss x


Reacties

Reacties

Hans

Zo te lezen heb je het erg naar je zin het stormt en het regent containers vol water. Nou liefie dikke kus.

Frits

Weer een super leuk verhaal! Je werkt soms ook nog? Veel plezier! See you soon! Dikke kus!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!