Au pair in Sydney

Week 19&20

Hoi allemaal! Deze keer heb ik weer een blog van twee weken voor jullie! Veel plezier :)

Dinsdag 14 november heb ik tussen de middag extra gewerkt bij een ander gezin. Savonds was het weer mijn beurt om te koken, dus weer eens frikandellen eten! Yay! Daarna heb ik samen met Rachelle en Ellen een bootcamp gedaan. We doen dit altijd op een voetbalveld in Lindfield.

Woensdag 15 novemberben ik samen met Dana en Dorette naar de Paddys markets geweest. Hier heb ik wat sinterklaas/kerst cadeautjes en souvernirs gekocht. We gaan namelijk sinterklaas met alle Nederlanders vieren. Savonds heb ik weer een bootcamp met Ellen gedaan.

Vrijdag 17 novemberben ik savonds met ellen in de trein naar de stad gegaan. Hier kwamen Dana, Dorette en Maud ook aan. We zijn samen naar Westfield gelopen waar we zouden gaan chocolade fonduen. De fondue was bij Max Brenner. We kregen pure en melk chocolade en hadden aardbeien, banaantjes, marshmallows en bananenbrood om er in te dippen. Ellen was zoslim om pepernoten mee te nemen, dus toen we chocola overhadden hebben we pepernoten er in gedipt! Hierna zijn we naar de haven gelopen. We hebben een cocktail gedronken met uitzicht op het opera house. Iedereen was erg moe, dus daarna zijn we naar huis gegaan. Ellen en ik hebben nog een wandeling over de harbour bridge gemaakt en zijn daarna in de trein gestapt.

Zaterdag 18 novemberheb ik eerst een poging tot uitslapen gedaan. Het werd 9 uur sochtends, best goed voor mijn doen hier. Smiddags ben ik samen met Ellen en Dana naar de paddys markets gegaan. We hadden besloten dat we toch nog iets meer souvernirs nodig hadden. Na weer wat inkopen gedaan te hebben zijn we ergens wat gaan drinken. Daarna was het weer tijd om bij Vapiano te gaan eten. Maud kwam er ook bij, dit was namelijk haar laatste avond! Ze had een toffe verassing van haar host family gekregen smiddags en savonds zou ze met ons mee gaan. We hebben dus lekker gegeten en cocktails gedronken. Daarna zijn we naar Darling Harbour geweest. We begonnen hier met een ronde bowlen! Jeeeeeej! Daarna was het tijd voor een uurtje laser gamen. We hebben 3 van de 4 potjes gewonnen. Iedereen was erg fanatiek aan het rond rennen en we waren dan ook helemaal gesloopt hierna. Een slurpie halen en op naar huis dus!

Zondag 19 november ging de wekker weer vroeg. Het was namelijk tijd voor surfles! Ik had in de stad afgesproken met Maud, Dana en Dorette. Hier hebben we de ferry naar Manly genomen. Toen we in Manly waren kregen we allemaal een wetsuit aan. We begonnen met oefenen op het strand. We kregen een uitleg hoe je op je bord moest staan en hoe je moest vallen etc. Toen was het eindelijk tijd om de zee in te gaan! De golven waren erg groot en er waren veel stromingen dus het was extra lastig. De instructeurs hielpen erg goed. Het was me een paar keer gelukt om een golf te pakken, en het was super leuk! Na twee uur les was iedereen kapot dus zijn we naar huis gegaan. Eerst helaas nog afscheid genomen van Maudje.
Thuis heb ik even gedoucht en toen ben ik naar Rachelle gelopen. We hebben gegeten en een filmpje gekeken. Daarna ben ik weer naar huis gelopen en heb ik met pap en mam geskyped! Erg leuk ?

Maandag 20 novemberben ik samen met Elenora naar chatswood geweest. Het was geen lekker weer dus we zaten de hele dag binnen. We zijn naar wat winkels gegaan en hebben met puppies gespeeld. Daarna was het tijd om het jongentje op te halen. We zijn samen naar de school van het meisje gegaan waar zij een concert gaf. Dat was erg leuk om te zien!

Dinsdag 21 novemberben ik tussen de middag naar de school van het jongentje geweest, we hadden namelijk een picknick date. Alle ouders of familie leden mochten naar de school komen om met de kids en hun buddys te lunchen. Erg gezellig! Daarna was het tijd om naar huis te gaan en dan het meisje te halen. Toen ik weer naar de auto liep kreeg ik de schrik van mijn leven. Er zat een slang in de tuin vlak bij het wandelpadje. Ik rende weer naar binnen om mijn host dad te halen maar hij was aan het slapen. Toen ik weer naar buiten ging was de slang weg. Gelukkig had ik een foto gemaakt en had ik die savonds laten zien aan mijn host ouders. Het bleek een giftige red belly snake te zijn. BAHHHH
Savonds was het weer tijd voor een work out met Rachelle, pfoeee.

Woensdag 22 novemberwas het de planning om naar Lane cove park te gaan met Elenora. Helaas liet het weertje ons weer eens in de steek, dus besloten wij om maar naar Chatswood te gaan. Hier hebben we even rond gekeken en wat gegeten en daarna zijn we maar weer naar huis gegaan. Savonds heb ik weer lekker met Rachelle gesport!

Donderdag 23 novemberheeft Ellen mij thuis opgehaald en zijn we naar het strand gereden! Yay! We zijn naar Curl Curl gegaan en hebben daarna nog wat rond gereden langs de stranden. Het was ongeveer 26 graden dus we hebben lekker aan ons kleurtje gewerkt.

Vrijdag 24 novemberben ik tussen de middag met Claire en Ellen naar de stad geweest. Het was black friday dus wij hoopten op sale op leuke items. Helaas viel het erg tegen en hebben we niks leuks kunnen vinden. Savonds was het weer eens tijd voor een feestje! Dana, Ellen en ik zijn naar Dorette haar huis gegaan, waar we met zijn allen wat gingen drinken. Dorette haar franse kamergenoot deed ook mee, ze kon het helaas niet zowaarderen dat ik een zak wijn met een kraantje had mee genomen. Dit heet goon en is erg cheap maar is dus een no go voor de fransen hahaha. Hierna zijn we de stad in gegaan waar we lekker hebben gedanst in de scary canary. Helaas werden we er al om 3 uur snachts uitgezet omdat hij ging sluiten. Het was een leuke avond maar wat was ik blij toen ik in bed lag!

Zaterdag 25 november was het een dagje waar we even gingen relaxen. Rond 1 uur waren wij op Bondi beach waar we nog meer nederlandse meiden zagen. Elenora en het franse meisje Estelle waren ook mee. We hebben de hele dag in de zon gelegen (het was 27 graden) en we hebben lekker in de zee gezwommen. Savonds wouden we naar een kerst feest in de stad gaan maar helaas zat de ruimte vol. Ze gingen een kerstboom laten branden en er werd kerst muziek gezongen. Het was toch wel raar om in je korte broek daar te staan. Hierna hebben we weer lekker bij vapiano gegeten en daarna was het toch echt bed tijd.

Zondag 26 november ging de wekker weer om 8 uur. Ik heb me snel klaar gemaakt en ben toen naar de trein gelopen. Ik zou namelijk samen met Ellen en Elenora naar Toronga Zoo! We hebben eerst de trein naar de stad gepakt en hebben toen de ferry naar de dierentuin genomen. Het is een hele grote dierentuin en we hebben veel gezien. Om 1 uur zijn we naar een show geweest met de zeeleeuwen, dit was super leuk. Het was 27 graden deze dag dus we konden het niet meer aan om nog langer rond te lopen. We namen de ferry naar de stad en hebben toen een ijsje gehaald. Daarna zijn we weer op naar huis gegaan. Thuis heb ik gezellig met mijn family gezwommen en een barbie gehouden. Daarna heb ik even met Pap geskyped en nu is het bed tijd!

Nog maar 25 daagjes tot ik Pap en Mam weer zie! Ik kan echt niet wachten.

Het weer hier is elke dag heel verschillend. Soms regent het en de andere dag is het super warm. Ik vind het zelf ook wel raar dat het bijna kerst is en ik in een korte broek rondloop in plaats van in mijn kerst truien.

Ik hoop dat alles goed gaat in Nederland en dat jullie het niet te koud hebben!


Xxxx



Reacties

Reacties

Frits

Weer een leuk verhaal! Maar hoezo even met pap geskyped? Twas meer dan een uur! Nog 24 dagen, dan gaan we live! Dikke zoen!

Lientje

Weer een mooi verhaal .Super he dat Yo en Frits straks komen .ook van mij weer een dikke kus.

Agnes

Nou Joosje voor black friday hoef je niet meer naar Australië je wordt er hier ook mee dood gegooid. Wij gaan volgende week naar Groningen..zin in..morgen komen de 3 kleintjes logeren en hun schoen zetten..ook zo leuk...veel plezier met je vriendinnen Sinterklaasfeestje en een dikke pakkerd van mij?

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!