Au pair in Sydney

Week 21,22,23 en een beetje 24

Dinsdag 28 Novemberben ik samen met Ellen naar het strand geweest. Hier hebben we even lekker in de zon gelegen op onze opblaasbare zitzakjes. Savonds hebben we samen met Rachelle gesport.

Woensdag 29 Novemberheb ik tussen de middag lekker niks gedaan. Savonds was het weer tijd om met Rachelle en Ellen te sporten.

Donderdag 30 Novemberwas Ellen jarig! We hebben haar verjaardag gevierd door tussen de middag lekker te lunchen bij Flower Child in Chatswood. Hier hebben we French Toast gegeten, er staat op Facebook wel een foto :p
Het wasvandaagbijna 30 graden en erg benauwd dus we zijn op tijd weer naar huis gegaan om even te chillen voor we weer moesten werken.

Vrijdag avond 1 December heb ik samen met de kids de kerstboom opgezet. We hebben alle werkjes er ingehangen en ondertussen kerst liedjes gezongen. Ik had ze ook beloofd dat we onze schoentjes mochten zetten en dat sinterklaas er wat in zou doen. We hadden tekeningen voor sinterklaas gemaakt en natuurlijk een worteltje en glaasje water klaar gezet. Nadat we hadden gezongen (we hadden een week lang geoefend) zijn de kids heel snel naar bed gegaan. Ze waren natuurlijk erg nieuwsgierig naar wat zou gaan gebeuren.

Zaterdag 2 Decemberhoorde ik sochtends mijn deur open gaan. De kids wouden dat ik mijn cadeautje open zou maken. Sinterklaas had mij Australische TimTams gegeven met mijn naam er op!Zoleuk! De kids hadden wat snoepjes, een spelletje en gummetjes gekregen. Nadat we het hadden uitgepakt ging ik weer even in bed liggen, ze hadden me namelijk al om 7 uur uit bed gehaald. Smiddags heb ik sinterklaas met ongeveer 15 andere Nederlandse meiden gevierd. We hebben het dobbelspel gespeeld en iedereen kreeg twee cadeautjes. Het regende de hele dag helaas en omdat we geen inspiratie meer hadden om wat te doen zijn we maar lekker naar de Ikea gegaan. Ook heel leuk!

Zondag 3 Decemberhad ik met Dana in Spit afgesproken. Hier gingen wij onze hike starten. We zijn van Spit naar Manly gelopen, wat dik 10 km is. Het was bijna 28 graden dus we hadden het best zwaar maar het is ons gelukt! Het was een walk langs de kust, dus ook veel klimmen en klauteren. We waren ongeveer 3 uur onderweg en hebben daarna een welverdiend ijsje in Manly gegeten. Daarna zijn we weer naar huis gegaan.
Thuis heb ik weer lekker met pap en mam geskyped, en daarna met mijn host fam lekker van de barbie gegeten.

Dinsdag 5 Decemberheb ik de hele dag gewerkt. Sochtends ben ik met het jongentje naar Chatswood geweest. Hij moest namelijk naar de kapper. Daarna hebben we de trein naar de stad gepakt. Hier hebben we gezellig een milkshake in een cafe gedronken en in het park gespeeld. We hadden een picknick mee genomen en hebben de hele tijd I spy with my little eye gespeeld. Daarna was het tijd om naar de school te gaan, het was namelijk presentatie dag. Dit is de laatste dag van school waar de headmaster een speech geeft en sommige jongens een award ontvangen. Het jongentje had een award gekregen voor wiskunde. Ik had hem op de school gedropt en daarna heb ik samen met mijn host ouders naar de presentatie gekeken. Ze begonnen met het volkslied te zingen, waarbij iedereen moest gaan staan. Het was erg indrukwekkend allemaal. Ik was om 8 uur vrij van werk omdat toen iedereen pas thuis kwam, dus ik ben meteen naar Rachelle en Ellen gelopen om weer te gaan sporten.

Woensdag 6 December ben ik tussen de middag weer met Ellen op pad geweest. We zijn naar verschillende shopping malls geweest en hebben daarna in de ikea geluncht. Op onze weg naar huis zijn we nog even langs Maud gereden om afscheid te nemen. Ze was weer thuis na het reizen met haar moeder en ze vliegt vrijdag naar Nieuw Zeeland. Savonds ben ik samen met de kids en mijn host mum naar de Art Gallery geweest. Hier kwam Sinterklaas langs om ons gedag te zeggen en om wat pepernoten en ander lekkers uit te delen. Mijn kids vonden het allemaal een beetje raar maar het was erg gezellig.

Donderdag 7 Decemberheb ik sochtends het meisje naar haar presentatie dag gebracht. Hier kon ik helaas niet kijken omdat ik de hele dag met het jongentje was. Ik ben met het jongentje naar een pick up point gereden omdat we een tas moesten ophalen. Dit was een hele road trip dus we waren wel even bezig. Verder hebben we veel origami en dot to dot gedaan, dat vindt hij erg leuk. Daarna zijn we samen met het meisje naar het park geweest. Het was erg lekker weer dus we hebben de stepjes mee genomen en lekker rond gereden. Hierna waren we ze moe dat we een kerst film hebben gekeken. Daarna lekker gekookt, gegeten en op bed.

Vrijdag 8 December was ik sochtends lekker vrij. Toch ging de wekker weer vroeg want ik ging samen met Elenora zeilen door de haven. We hebben een rondje door darling harbour gedaan en daarna zijn we naar de kant van Manly gevaren. Het was erg leuk en gezellig, we zaten met 8 andere mensen er op. Daarna heb ik de trein naar de stad gepakt. Hier kwamen mijn host mum en de kids ook. Mijn host mum had een lunch van haar werk dus ik zal op de kids passen. We hebben in de stad in de winkels gekeken en met lego gespeeld. Daarna hebben we lekker een milkshake gedronken, en daarna zijn we weer met mijn host mum in de trein gestapt. We zijn toen met de auto naar een park gereden en hier heb ik nog even met de kids gespeeld terwijl mijn host mum wat werk ging doen.

Zaterdag 9 December begon de dag lekker rustig. Smiddags heb ik met Ellen, Dana en Dorette gepicknickt in Hyde Park. We hebben lekker op onze lamzakken gelegen. Daarna hebben we de trein naar Bondi gepakt. Dana en Dorette gingen naar huis maar Ellen en ik gingen in Bondi bij de sushi train eten. Daarna zijn we naar het paviljoen gegaan. Hier ging het meisje namelijk een voorstelling geven en ik mocht iemand mee nemen. Het was echt super leuk en ze deed het ook heel goed! Het heet "The wolf has no teeth" en was geschreven voor angstige kinderen. Het verhaal ging over het verslaan van je angsten.

Zondag 10 december ging de wekker om 7 uur. Ik ging namelijk samen met Ellen, Dana en Marrit (meisje die we op de ferry hebben leren kennen) naar de blue mountains. Onze eerste stop was de wentworth falls. Van af het trein station was het ongeveer 3 KM heen en ook weer 3KM terug. We kwamen dus bij een super mooie waterval uit die 100 M hoog is. Van af dat punt kon je door de heke afgrond heen kijken wat natuurlijk super mooi was. Toen we weer terug zijn gelopen hebben we de trein naar de Jellybean pools gepakt. Google maps gaf ons een hele gekke route aan en het lukte ons niet om uit te vogelen hoe we er nou moesten kwamen. Gelukkig kwamen we een jongen in een busje tegen die ook daar heen wou en konden we mee rijden, jeej! Toen we bij de pools aankwamen hebben we heerlijk een vervrissende duik genomen. Daarna zijn we naar het station gelopen en zijn we allemaal weer naar huis gegaan. Met Ellen heb ik in Chatswood nog even bij de sushi train gegeten en toen lekker naar huis gegaan. Thuis heb ik met pap, mam en oma geskyped. Nog 11 dagen tot ik ze zie, yes!!!

Maandag 11 Decemberhad ik weer een hele dag met de kids. We begonnen met ontbijten en daarna heb ik wat schoongemaakt terwijl zij lekker aan het spelen waren. Vervolgens hebben we ons van top tot teen ingesmeerd met zonnebrand creme en zijn we naar Featherdale Wildlife park geweest. Dit was super tof! We hebben voer gekocht en daarna de kangaroos gevoerd. Het voeltzoraar als ze het van je hand aflikken. Toen het te warm werd zijn we naar huis gereden. Hier hebben we lekker geverfd en origami gedaan.

Dinsdag 12 Decemberben ik sochtends met de kids naar het park geweest. We hadden hier gespeeld en geluncht. Toen het warm werd zijb we naar de bieb gegaan om wat boekjes te lezen en daarna hebben we een ijsje gegeten. Vervolgens zijn we weer naar huis gereden en hebben we origami gedaan en geknutseld. Daarna moesten het meisje en ik ons klaar maken. We zouden namelijk naar het Australian Ballet gaan met mijn host mum! Ik had dit als kerst cadeautje gekregen, erg lief! Ik ben samen met het meisje in de trein gestapt en naar de stad gegaan, hier gingen we sushi eten met zijn allen. Daarna zijn we naar het theater gelopen. Dit was het mooiste theater dat ik ooit heb gezien! Het ballet speelde Alice in Wonderland en duurde bijna 3 uur lang. Het was super mooi en ik was dan ook erg blij met het cadeau! Daarna snel weer naar huis gegaan want het was super laat.

Woensdag 13 December ben ik samen met de kids naar de film Wonder geweest. Het was een erg mooie film en ik raad hem zeker aan! Daarna even wat boodschappen gedaan en toen de hele dag lekker spelletjes gespeeld en geknutseld. Vandaag hadden de kids wat moeite met luisteren dus ik was erg blij dat ik nu weekend heb! Joehoe

Donderdag 14 Decemberwas ik dus vrij. Het zou deze dag heel erg warm worden dus ik ben sochtends met Ellen naar het strand gegaan. Toen het echt te warm werd buiten zijn we gaan lunchen en een ijsje gaan eten. We hebben lekker aan ons kleurtje gewerkt en zijn toen naar huis gegaan. De rest van de dag zat ik binnen omdat ik het te warm had. Savonds begon het te stormen en vloog het stroom en internet er uit. Na een half uur hadden we weer stroom maar het internet kan tot een week duren tot het terug komt.... daarom kan ik even een tijdje niet skypen jongens.

Vrijdag 15 Decemberben ik sochtends naar het powerhouse museum geweest, samen met Elenora. Er waren veel verschillende onderwerpen maar de voertuigen en het NASA gedeelte vond ik het meest interessant. Daarna zijn we naar Chatswood gegaan waar ik mijn laatste kerst cadeaus heb gekocht. Omdat ikvolgende week donderdagweg ga vieren wewoensdagal kerst. Ik heb ook afscheid genomen van Elenora, ik zie haar misschien nog met oud en nieuw maar anders pas weer volgend jaar wanneer ik terug kom. Toen ik thuis was heb ik de cadeautjes ingepakt, de auto gewassen en gegeten. Daarna ging ik naar Rachelle toe waar we lekker in de airco 2 films hebben gekeken.

Zaterdag 16 Decemberging het wekkertje weer lekker vroeg. Om 9 uur stond ik samen met Rachelle, Ellen, Claire en Manoek op central station. Hier werden we opgehaald door een hippie bus om naar ons surf dagje te gaan. Eerst maakten we een korte stop om wat eten en biertjes te halen en daarna gingen we door naar de locatie. Toen we daar aankwamen was Dana er ook en deden we allemaal onze wetsuits aan. We begonnen met een les op het zand en daarna mochten we het water in. De golven waren deze keer niet heel hoog dus het was goed om op te oefenen. Na de les hadden we een lunch en daarna mochten we weer het water in. Het surfen ging best goed maar ik heb wel weer lekker veel water gehapt. Daarna zijn we weer naar central station gebracht en ging iedereen naar huis. Thuis heb ik even gedoucht en toen ben ik naar Ellen gegaan. We hebben wat gegeten en zijn daarna naar de stad gegaan om wat biertjes te drinken met Claire, Dana, Dorette en wat andere meiden.

Zondag 17 Decemberheb ik eerst lekker uitgeslapen. Daarna ben ik met Rachelle, Ellen en Dana naar Bondi geweest. Hier zijn we naar de marktjes geweest en hebben we wat rond gelopen. Daarna gingen we avond eten samen met Dorette en Claire. Het was erg gezellig maar iedereen was moe en verbrand van gisteren dus gingen we op tijd weer naar huis. Toen ik thuis kwam deed internet het gelukkig weer, dat is altijd fijn.

Maandag 18 Decemberben ik sochtends met de kids naar Chatswood gegaan. Het werd erg warm namelijk en de schoonmakers kwamen langs dus gingen we naar een plek met airco. De kids hebben zich lang vermaakt in de petshop en daarna zijn we nog even naar lego land in de myer geweest. Daarna zijn we in de trein gestapt om naar mijn host mum haar werk te gaan. Ze hadden namelijk een christmas party daar. Santa kwam langs en deelde cadeautjes uit en er was ook erg veel lekker eten. Daarna hebben we nog milkshakes gedronken. Mn host mum had nog een meeting dus toen ben ik met de kids naar de playground geweest en daarna zijn we weer met zijn allen naar huis gegaan.

Dinsdag 19 Decemberheb ik samen met de kids kerst koekjes gebakken en een ginger bread house gemaakt. Het was alweer erg warm dus we hebben in de airco gezeten en spelletjes gespeeld.

Woensdag 20 Decemberben ik sochtends naar het winkelcentrum geweest. Ik moest nog wat dingentjes kopen voor als ikmorgenweg zou gaan. Het was super warmvandaagdus ik heb niet veel gedaan. Ik moest mijn tas inpakken en savonds heb ik kerst gevierd met mijn host family. We hebben kalkoen gegeten en cadeautjes uitgepakt. Het was super gezellig.

Donderdag 21 December heb ik eerst de hele dag gewerkt. We zijn naar paddington 2 geweest en hebben thuis gechillt. Nu zit ik in de trein onderweg naar het vliegveld, om naar Brisbane te gaan. Ik ben te enthousiast om nog meer onzin te vertellen dus ik spreek jullie over een paar weken, dan zal ik jullie een verslag van mijn reis met de oudertjes geven.

HOUDOE

Reacties

Reacties

Lientje

Nou Joosje dat was weer een heleboel info leuk hoor .heel veel plezier de komende dagen met Yo en Frits dikke kus van ons .

Agnes

Je bent zelf een dot?veel plezier schat met pap en mam in de camper..

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!