Au pair in Sydney

Week 26

Zondag 31 december, de laatste dag van het jaar!
Sochtends zijn we naar de stad gegaan en hebben we de ferry naar Manly gepakt. In Manly zijn we naar het strand en de marktjes geweest. We gingen aan het einde van de middag weer terug om een biertje te drinken in de stad. Rond 5 uur zijn we naar Milsons point gegaan, van af hier gingen we namelijk naar het vuurwerk kijken. Dana, Lea en Ellen zaten hier al en wij kwamen er ook gezellig bij zitten. Om 6 uur begon een show met vliegtuigen, daarna kwam er een sleepboot langs en er was ook een eerbetoon aan de aboriginals. Om 9 uur was de vuurwerk show voor de kleine kinderen en om 12 uur was natuurlijk de grootste vuurwerk show. Het is een van de grootste vuurwerkshows van de wereld en was erg impressive!

Maandag 1 januarihebben we uit geslapen tot 11 uur sochtends. We waren namelijk pas rond half 4 thuis dus waren best moe. We zijn daarna naar de stad gegaan om te ontbijten in Darling Harbour. We hebben ook nog even in de haven gekekeken. Daarna zijn we naar het centrum gelopen en hebben we de tour door de stad afgemaakt. We hebben wat gedronken met uitzicht op het opera house en zijn daarna weer naar huis gegaan. Thuis hebben we gekookt en daarna lekker vroeg op bed.

Dinsdag 2 januari zijn we van Sydney naar Batemans Bay gereden. Op onze reis hier naar toe hebben we gestopt in Kiama en in Jervis Bay.
De stad Kiama ligt ongeveer anderhalf uur rijden van Sydney vandaan. Deze stad staat bekend om de blowhole die in de rotsen van de zee zit. Er zit dus een gat in de rotsen waar het zee water door omhoog stoot. De tweede stop was Jervis Bay. We wouden hier naar het witste strand gaan maar die was letterlijk vol doordat het vakantie is. Het zag er super mooi uit maar we konden helaas niet zwemmen. Daarna kwamen we aan in batemans bay. Hier zijn we nog even naar het strand gegaan en hebben we gekookt.

Woensdag 3 januari zijn we naar de hoofdstad van Australië gereden, namelijk Canberra. Tot vandaag hadden we alleen langs de kust gereden maar nu gingen we meer door het land heen. Het was overal heel droog en ik denk dat we ongeveer 15 dode kangaroos en wombats hebben gezien.
Toen we op de camping aankwamen hebben we de bus naar het centrum gepakt. Hier hebben we eerst door het centrum gelopen en daarna zijn we naar het Australian War Memorial geweest. Savonds hebben we nog boodschappen gedaan en hebben we op de camping gegeten.

Donderdag 4 januari zijn we van Canberra naar Lakes Entrance gereden. We zijn weer van het binnenland naar de kust gereden. Onderweg zagen we weer veel kangoeroes en andere dieren. Toen we eindelijk in lakes entrance waren hebben we boodschappen gedaan en wat in de stad rond gekeken.

Vrijdag 5 januarizijn we van Lakes Entrance naar Melbourne gereden. We kwamen rond 1 uur smiddags op de camping aan en hebben toen de bus naar de stad gepakt. In de stad hebben we de city circle gedaan in een ouderwetse tram. We zijn naar federation square geweest en hebben de bekende graffiti walls bekeken. Savonds hebben we weer lekker op de camping gegeten.

Zaterdag 6 januari zijn we de hele dag Melbourne in geweest. We zijn eerst naar het centrum geweest en daarna in St Kilda. Hier ben ik even naar het strand geweest. Daarna zijn we terug naar het centrum gegaan en hebben we een tussen stop gemaakt bij het war memorial. Hier was een museum over de oorlog en een uitkijk punt over de skyline. Daarna hebben we weer wat gedronken op federation square en zijn we in wat shopping malls geweest. Het was 42 graden in de stad dus het was super warm! Savonds hebben we weer op de camping gegeten met twee duitse meisjes en Australiërs met nederlandse ouders. Het was erg leuk om iedereens reis verhalen te horen!

Zondag 7 januari zijn we sochtends naar de ferry gereden. Hier zijn we over gegaan naar Queenscliff met een hele grote boot. Daarna zijn we begonnen aan de great ocean road. We hebben onderweg veel tussen stops gemaakt om van de mooie uitzichten te genieten. We hebben zelfs wilde koalas gezien! We gaan nu overnachten in Apolla bay en morgen weer door rijden op de great ocean road!

Bedankt voor het lezen allemaal! Volgende week komt weer een blog online!

Xxx joosje

Lientje