Au pair in Sydney

Week 27: Laatste week vakantie met pap en mam

Hoi allemaal! Hierbij de laatste vakantie blog helaaaaas.

Maandag 8 januari hebben we de great ocean road afgemaakt. Eerst zijn we naar een regenwoud gereden. Hier hebben we een kleine loop van een half uur gelopen. We zagen veel grote planten en bomen en het was heel indrukwekkend. De volgende stop was het lighthouse in cape otway. Hier hebben we de vuurtoren bezocht, die lang geleden is gemaakt omdat er te veel schepen zonken voor de kust. Er waren dan ook nog oudre scheepsdelen te zien zoals ankers, dat vond pap natuurlijk erg mooi.
Daarna hebben we langs de great ocean road nog meer stops gemaakt, maar de gene die ik het meest indrukwekkend vond waren de twaalf apostelen. De twaalf apostelen zijn rotsen in de zee (het zijn er nog maar 8). Dit is een erg populaire stop. Daarna reden we door naar Warrnambool. Hier hebben we op de camping onze camper neer gezet en weer lekker op de camping barbie gegeten.

Dinsdag 9 januarireden we van Warrnambool naar Hallsgap. De weg hiernaar toe ging door een heel mooi national park waar volgens het internet veel wilde dieren zouden zitten. Toen we op de camping aan kwamen en ik nog geen een wild dier had gezien was ik natuurlijk nogal teleurgesteld. Smiddags hebben we nog wat look out points bekeken, en terwijl we de auto aan het parkeren waren liepen er in een keer twee wilde emu's! Dit zijn een soort van struisvogels. Savonds op de camping liepen deze ook rond en kwamen er ook nog kangaroos langs!

Woensdag 10 januari hebben we sochtends heerlijk uitgeslapen. Toen we zaten te ontbijten kwam er weer een kangaroo langs! Daarna zijn we naar het centrum gereden om een wandeling naar de Pinnacle. Dit is een uitstekend punt op de top van een berg. Op de heen weg namen we een route van 6.5 km. Dit was heel veel klimmen en ook erg zwaar. Toen we eindelijk boven waren hadden we het mooiste uitzicht ooit. We konden de hele stad van boven zien en nog wel 100 km verder. De tocht naar beneden was 3.5 km, deze ging dan ook stijl naar beneden. Toen we eindelijk weer in het dorp waren gingen we zwemmen en een heerlijk ijsje eten, dat hadden we wel verdiend. Daarna even boodschappen gedaan en op de camping gezeten. En wat zagen we daar? Een baby kangaroo die bij zijn moeder zat te drinken. We liepen nog even door de bossen en hebben er denk ik wel 15 gezien.

Donderdag 11 januari zijn we weer naar een andere plek vertrokken. Tegen het einde van de dag hadden we geen zin meer om in de auto te zitten en stopten we in het dorpje Tailem Bend. Er was 1 camping hier die redelijke recensies had, dus dat kon geen kwaad voor een nachtje, dachten wij. Natuurlijk hadden we het mis. Er zaten overal mieren en andere vieze dieren en er was super veel lawaai. Uit eindelijk viel ik pas om 6 uur ochtends in slaap tot ongeveer 8 uur sochtends.

Vrijdag 12 januarizijn we snel naar Adelaide gereden, wat nog iets meer dan een uur was. Hier hebben we gedoucht en zijn we de stad in gegaan. Onderweg kwamen we nog twee koalas tegen! Aan het einde van de dag waren we weer op de camping en gingen we bbqen. Maar niet voordat ik een powernapje had gedaan. Na het bbqen hebben we bij de auto gezellig zitten drinken, met uitzicht op een koala.

Zaterdag 13 januari zijn we de hele dag de stad in geweest. Het was niet zulk mooi weer dus heb ik een lange broek gekocht, die had ik namelijk niet ingepakt. Daarna hebben we door de stad gelopen en zijn we naar Glenelg geweest. Dit is een strand met een hele leuke wijk. Savonds hebben we weer lekker op de camping gegeten en koalas gekeken.

Zondag 14 januari hebben we de auto weer ingepakt. Sochtends zijn we naar glenelg gereden om daar te brunchen en daarna zijn we nog naar wat stranden geweest. Het weer was super goed vandaag dus dat was fijn!! Daarna was het helaas weer tijd om naar de airport te rijden. We hebben eerst een ijsje gegeten en toen was het tijd om afscheid te nemen. Na wat traantjes gelaten te hebben ben ik naar de gate gelopen. De vlucht verliep allemaal erg soepel en om 19:40 was ik weer in Sydney! Ik zit nu lekker in de trein naar huis. Morgen mag ik weer aan de bak dus ik ga zo meteen slapen!

Dikke kus voor jullie allemaal van mij!

Ps. Nog een keer bedankt voor de leuke vakantie pap en mam, ik zie jullie over een half jaar?

Reacties

Reacties

Frits

Wa erg leuk lieverd! Groeten aan je host fam en tot skypes!

Lientje

Nou Joosje jullie hebben het super leuk gehad ,daar kun je wel weer op teren de laatste half jaar .dikke smok van ons

Hans

Ben blij dat je zo hebt genoten met Pap en Mams zoals je dat altijd zegt, wij genieten ook op afstand liefs Hans en Aggie.

Beert

Mooi

Mark

Mooi

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!