Au pair in Sydney

Week 29,30 & 31

Eindelijk een nieuwe update, whoopsie!

Maandag 29 januari ging het meisje sochtends naar school. In de ochtend was ik dus alleen met het jongentje thuis en hebben we thuis gespeeld. Daarna zijn we naar de bieb geweest en hebben we het meisje van het trein station opgehaald. Smiddags zijn we naar de stad gegaan om naar een art gallery te gaan. Op de terug weg viel het meisje van de trap waardoor we nog even bij de eerste hulp hebben gezeten. Daarna zijn we naar huis gegaan en hebben we thuis wat geknutseld en spelletjes gespeeld.

Dinsdag 30 januari was het zo ver, beide kiddo’s gingen naar school. Ik ben naar het trein station gereden en heb het jongentje naar de bus gebracht. Daarna ben ik samen met het meisje mee gegaan in de trein naar school. Het was de bedoeling dat ze mij ging laten zien hoe ze naar school zou gaan. Ik zou dus kijken of ze het alleen kon. Samen met een vriendinnetje stapte ze in en zijn we dus naar de school gegaan. Toen zijn ze bij de juiste halte uitgestapt en lieten ze me zien hoe ze naar de school zouden gaan lopen. Hier liet ze me nog haar nieuwe klas zien en mocht ik haar juf ontmoeten. Daarna ben ik met de trein weer naar huis gegaan en heb ik de hele middag lekker niks gedaan. Vervolgens heb ik het jongentje opgehaald en hebben we thuis lekker gespeeld. Na het avond eten ben ik met Rachelle en Ellen weer gaan sporten.

Woensdag 31 januari heb ik sochtends het jongentje naar school gereden, het meisje mocht alleen in de trein! Daarna heb ik lekker de middag bij Rachelle doorgebracht. Het was geen goed weer dus hebben we de dag genetflixt. Daarna heb ik de kiddos opgehaald en hebben we weer spelletjes gespeeld. Deze eerste week hebben ze nog geen huiswerk dus kunnen we nog lekker rustig aan doen. Na het avond eten heb ik weer met Rachelle gesport.

Donderdag 1 februari (wow het is al februari??) heb ik sochtends de kids naar de bus stop en de trein gebracht. Makkelijke ochtend dus! Daarna ben ik met Rachelle wat gaan drinken in Lindfield en zijn we naar de bieb geweest. Even later kwam Ellen er ook aan en zijn we wat rond gaan rijden. Het was regenachtig weer dus daarna gingen we naar de sushi trein in Chatswood voor een Lunch. Toen we dit op hadden en we nog tijd over hadden besloten Ellen en ik om ons haar te laten knippen door Ellen haar opvolgster, Milou! Zij gaat over een week Ellen haar baan overnemen. Rond half 4 heb ik de kiddos van de bus en trein gehaald en zijn we naar huis gereden. We hebben gelezen en muziek geoefend en daarna nog wat leuke dingen gedaan, tot dat het tijd was om te koken.

Vrijdag 2 februari hoefde ik alweer alleen sochtends de kiddos naar de bus en trein te brengen. Ik voelde me niet zo lekker, keelpijn en hoesten, dus besloot ik vandaag een netflix dag in te lassen. Aan het einde van de dag pikte ik de kids weer op van de bus en trein en hebben we thuis gespeeld. Na het avond eten heb ik nog even met James gevoetbald en daarna ging ik op tijd naar bed.

Zaterdag 3 februari begon ik de ochtend met het skypen van Jesse en Mees. We hadden even lekker bij gekletst en daarna heb ik me klaar gemaakt. Samen met Rachelle heb ik boodschappen gedaan en zijn we naar haar huis gegaan, waar Ellen ook heen kwam. Het regende de hele dag dus hebben we films gekeken. We begonnen met The lucky one, daarna keken we Toy story 3, vervolgens Kinky boots en na het avond eten The babadook. Voor het avond eten hadden we courgette pasta en kip gemaakt, erg lekker!

Zondag 4 februari ging de wekker weer lekker vroeg. Om 8 uur sochtends stond ik samen met Ellen op het treinstation in Roseville om naar de blue mountains te gaan! Onderweg in de trein kwamen we Rachelle, Sterre en Elise tegen die ook naar blue mountains gingen, maar dan naar een andere plaats. Ellen en ik zijn naar Katoomba geweest om hier de Three sisters te bekijken. Verder hebben we nog verschillende stukjes gewandeld en in het dorpje gekeken. Daarna pakten we de trein naar Leure, dit dorp ligt naast Katoomba. Hier hebben we gezellig geluncht en daarna zijn we met de trein naar huis gegaan. Hier heb ik met de family gegeten en daarna ben ik lekker gaan slapen.

Maandag 5 februari moest het meisje om 07.15 op school zijn, en ik was de gelukkige die haar weg mocht brengen. Hierna heb ik dus eerst weer een powernapje gedaan en daarna heb ik wat schoongemaakt en de was gedaan. Smiddags heb ik een beetje naar studies gekeken, wat ik erg lastig vind. Er is zo veel keuze! Aan het einde van de dag heb ik de kids weer opgehaald en hebben we huiswerk etc. gemaakt.

Dinsdag 6 februari heb ik eerst de kids naar school gebracht. Daarna ben ik samen met Rachelle boodschappen gaan doen en hebben we de nieuwe au pair (Elin) in de buurt ontmoet. We hebben wat gedronken in Lindfield en zijn daarna nog even naar de bieb geweest. Daarna heb ik samen met Rachelle american horror story gekeken tot dat het weer tijd was om de kids te halen. Savonds heb ik weer met Rachelle gesport.

Woensdag 7 februari heb ik eerst het jongentje naar school gebracht en daarna ben ik verder gegaan met het plannen van mijn reis in Juli. Ellen kwam mij sochtends ophalen om naar het strand te gaan, dus zijn we naar Freshwater gereden en hebben we hier de hele dag in de zee gelegen. Aan het einde van de dag heb ik de kids weer opgehaald en ben ik met het jongentje naar Rugby training gegaan. Daarna heb ik thuis weer gesport met Ellen en Rachelle.

Donderdag 8 februari heb ik sochtends eerst de kiddos weer klaar gemaakt. Daarna ben ik samen met Ellen naar chatswood gegaan waar we bij cafe flowerchild hebben geluncht. We deden dit voor Ellen haar afscheid omdat ze zaterdag aan haar reis begint. Aan het einde van de dag heb ik de kiddos weer opgehaald. Met veeeeeel tegen zin hadden we eindelijk het huiswerk afgemaakt.
Na het avond eten heb ik met Rachelle gesport en daarna ben ik gaan slapen.

Vrijdag 9 februari ben ik samen met Rachelle naar een café in Lindfield gelopen. Hier hebben we gezellig weer wat koffie gedronken en wat gegeten. Aan het einde van de dag moest ik de kids ophalen en met ze naar Rugby training. Omdat dit net op een vervelend tijdstip was moesten we snel 2minute noodles eten, waar ze gek genoeg dol op zijn. Na de training moest ik eigenlijk nog babysitten maar mijn hostparents bleven toch maar thuis, waardoor ik vrij was.

Zaterdag 10 februari zijn Ellen, Rachelle en ik sochtends naar Bondi beach gegaan. Het was super warm en toen we op het strand aankwamen hadden we ook veel zin om te zwemmen. Helaas kwamen we er na 1 duik achter dat er erg veel kwallen waren, waardoor wij geen zin meer hadden om te zwemmen. Het was ook te warm om op het strand te blijven dus zijn we naar bondi junction geweest. Hier hebben we wat gegeten en geshopt en daarna zijn we naar huis gegaan. Savonds heb ik met de host fam gegeten en een film gekeken. Daarna ben ik nog naar Rachelle geweest waar ik ook een film heb gekeken.

Zondag 11 februari zijn Rachelle en ik sochtends naar Elise haar huis geweest. Daarna zijn we op naar de tattoo shop gegaan om een afspraak voor Elise te maken. Ze mocht later die dag terug komen dus zijn we eerst naar een café geweest en zijn we daarna weer terug gegaan. Elise had zich zelf moedig gehouden en haar eerste tattoo overleeft. Daarna zijn we naar het zwembad gegaan waar Elise aan de kant moest blijven zitten. Savonds ben ik met Rachelle mee geweest en hebben we pasta gegeten en een film gekeken. Ik was op tijd weer thuis en heb nog even met mam geskyped.

Maandag 12 februari ben ik smiddags naar de bieb gelopen om wat M&O huiswerk te maken, ja oprecht. Voor de opleidingen die ik wil gaan doen moet ik namelijk toelatingstoetsen maken dus ik dacht ik begin hier alvast aan. Daarna heb ik het jongentje opgehaald en zijn we weer naar de bieb gegaan om huiswerk te maken en te lezen.

Dinsdag 13 februari heb ik samen met Rachelle en Elin in Chatswood rond gelopen. Ik moest een cadeautje voor het jongentje kopen omdat hij bijna jarig is. Verder hebben we nog een ijsje gegeten en wat boodschappen gedaan. Smiddags heb ik met Rachelle een nieuwe serie op netflix gekeken, en toen we savonds beide vrij waren hebben we nog even gesport.

Woensdag 14 februari ben ik samen met Rachelle naar een cafe in Lindfield geweest. We hebben een koffie en een gluten-noten-dairy vrije brownie gegeten, erg gezond dus. Later in de dag werd het 37 graden dus was het veels te warm om buiten te zijn. Daarom besloten we beiden om maar in de airco te gaan zitten en te gaan netflixen.

Vrijdag 16 februari ben ik naar een sollicitatie geweest voor een schoonmaak bedrijf. Bij mijn host family kan ik namelijk nog maar heel weinig uren werken waardoor ik geen geld meer daarvoor verdien. Vandaag had ik dus een schoonmaak training, waar toevallig nog twee nederlandse meiden aan mee deden. Het was best gezellig dus ik denk dat ik de aankomende 4 maanden dit nog maar als baan houdt. Savonds moest ik babysitten dus ging ik met de kids naar rugby en hebben we een film gekeken.

Zaterdag 17 februari is het jongentje 9 jaar geworden! We begonnen de ochtend met een heerlijk ontbijt in een cafe in Lindfield. Daarna zijn we naar de voetbal wedstrijd van het meisje geweest, en ze heeft gewonnen! Toen we eenmaal weer thuis waren was het tijd om cadeautjes uit te pakken! Ik had Lego voor hem gekocht, wat hij erg leuk vond. Savonds gingen we uit eten bij de japanner in Chatswood. Daarna ben ik nog naar de stad geweest met wat meiden om wat drankjes te drinken.

Zondag 18 februari heb ik eerst een poging tot uitslapen gedaan. Toen dit mislukte ben ik samen met Rachelle, Elise en Sterre naar de stad geweest. We zijn naar de paddys markets geweest en naar de Westfield, maar iedereen was moe dus zijn we vroeg weer naar huis gegaan. Zoals elke zondag ging ik met Rachelle mee naar huis, keken we een film en bestelden we pizza. Daarna heb ik nog even met pap en mam geskyped.

Het gaat hier nog steeds erg goed. Het enige nadeel is dat ik dus minder uren kan werken bij mijn host family, waardoor ik hard opzoek was naar een tweede baan. Ik heb nu een schoonmaak baan gevonden waar ik de aankomende 4 maanden nog zou kunnen werken tot ik weer ga reizen.
Sorry voor de late update trouwens, maar ik maak niet elke week even interessante dingen mee.

Ik spreek jullie later weer!

Xx Joosje

Reacties

Reacties

Yolanda

Goed bezig meissie...dikke zoen uit het koude, witte Noordwolde

Lientje

Weer mooie dingen gelezen Joosje jammer dat je nu niet zo veel wek hebt maar jou kennende komt dit wel goed dikke kus .?

Teun

Heel mooi verhaal ?

Agnes

Dikke kus van Hans en mij..of je daar zo blij mee moet zijn weet ik niet..We zijn allebei behoorlijk ziek..maar gelukkig is het digitaal niet besmettelijk. Had je geen werkafspraak voor de hele periode schat? Nou ja het komt goed lieverd.??

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!