Au pair in Sydney

Week 35,36 & 37 (paasweekend)

Dag lieve vrienden! Hier is weer een nieuw verhaaltje over de afgelopen paar weken, enjoy!

Maandag 12 maart hoefde ik tussen de middag eens niet te werken. De schoonmakers kwamen wel langs dus ik besloot om naar Lane Cove park te gaan zodat ik niet in de weg zou lopen. Hier kwam ik Rachelle tegen, die net terug was uit Nieuw-Zeeland! We hebben even bij gekletst tot dat het tijd was voor haar en haar kiddo om naar huis te gaan. Savonds hebben we nog even gewandeld en kreeg ik een nieuwe magneet voor de verzameling. Yay!

Dinsdag 13, woensdag 14, donderdag 15, en vrijdag 16 maart heb ik tussen de middag weer schoon gemaakt. Daarna ben ik op vrijdag avond naar Rachelle gegaan waar we gezellig een drankje hebben gedronken. Ik was erg moe dus besloot om op tijd weer naar huis te gaan, gelukkig was het maar twee minuten lopen.

Zaterdag 17 maart ben ik naar de stad geweest. Ik heb wat souvenirs gekocht en cadeautjes, en daarna kwamen Rachelle, Sterre en Elise er ook aan. We hebben wat gegeten en zijn naar de paddys market geweest. Aan het einde van de middag ben ik naar het andere gedeelte van de stad gelopen, waar ik Simone ging ontmoeten. Ze is een vriendin van Jesse en Judith, dus we moesten wel meeten! We hebben wat gedronken in de stad en zijn daarna naar een burger tentje geweest. Het was erg gezellig en op de terug weg zijn we over de harbour bridge gelopen om even toeristisch te doen.

Zondag 18 maart was het ter*ng warm. Het was bijna 40 graden en ik was dit even niet meer gewend. Sochtends ben ik naar een voorstelling van mijn kiddo’s geweest die liedjes gingen zingen. Daarna ben ik naar Bondi beach gegaan, waar Rachelle, Elin en Julia al waren. Hier hebben we lekker gezwommen en in de zon gelegen tot dat het te warm werd. We zijn over de marktjes gelopen en hebben savonds een salade op het strand gegeten. Daarna was het tijd om weer naar huis te gaan. Zoals gebruikelijk heb ik nog even met pap en mam geskyped, en ook nog met Hans en Agnes J

Maandag 19, Dinsdag 20, Woensdag 21, Donderdag 22 en Vrijdag 23 maart moest ik tussen de middag weer werken bij het schoonmaak bedrijf. Ik heb savonds nog met Rachelle gesport en verder lekker genetflixt. Vrijdag avond ben ik naar Hornsby gegaan waar ik samen met Simone gezellig wat ging eten. Daarna zouden we naar haar huis gaan met haar auto, maar omdat ze was vergeten waar ze had geparkeerd hebben we ruim 3 kwartier naar haar auto gezocht. Toen we uit eindelijk met hulp van de beveiligers de auto hebben gevonden zijn we dus naar haar huis gereden. Hier hadden we gezellig een horror filmpje gekeken en daarna had ze mij heel lief weer afgezet op het trein station.

Zaterdag 24 maart ben ik met Rachelle naar een nieuwe markt in Lindfield geweest. Ze verkopen heeeel veel vers eten, het is geweldig. Ze verkopen ook een aantal Nederlandse artikelen zoals stroopwafels! Daarna hebben we aan onze bucketlist gewerkt. We hebben een lijst gemaakt met allemaal leuke activiteiten en cafes waar we nog graag heen willen in deze drie maanden. Om te beginnen zijn we naar een cafe in Lindfield geweest waar we lekker hebben gegeten. Daarna hebben we bij Rachelle uit gebuikt en genetflixt. Savonds heb ik bij een heel leuk gezin opgepast en weer wat extra geld verdient.

Zondag 25 maart ben ik sochtends met Rachelle naar een café in North Curl Curl geweest. Het heet Cooh, en dit stond ook op onze lijst. We hebben hier heerlijke pannenkoekjes gegeten, kijk maar op Facebook voor de foto! Daarna zijn we naar een look out point gelopen. Hier was een rots waar heel groot ‘Dont jump!’ opstaat. Veel kinderen springen hier van af om in het water te duiken maar hebben niet door hoe gevaarlijk het is omdat er allemaal rotsen onder uit steken. Ook dit look out point stond op onze lijst. Daarna zijn we naar de stad gegaan waar we hebben avond gegeten bij Tins&wings. Het duurde even voor we de ingang konden vinden, het zag er erg skeer en eng uit maar eenmaal binnen was het heel erg leuk! We hebben hier heerlijke chickenwings gegeten en een biertje gedronken. Daarna was het tijd om naar huis te gaan en de wekelijkse skype meeting met de ouders te starten.

Maandag 26 tot en met donderdag 29 april was weer het zelfde zoals altijd. Een beetje schoonmaken, een beetje met de kids chillen en een beetje met Rachelle chillen.

Vrijdag 30 maart was het Good Friday! Samen met Rachelle ben ik naar de tattoo shop geweest, waar dat kind weer een leuk nieuw kleurplaatje kreeg. Daarna heb ik doei gezegd tegen Sterre en misschien Elise, tot weer ziens in Nederland kids! Met Rach ben ik naar huis gegaan en hebben we heerlijk een vers soepje en stokbrood gegeten. Savonds ben ik op tijd weer naar huis gegaan om nog even met de familie te chillen en mijn tas te pakken voor het weekend.

Zaterdag 31 maart gaat mijn wekker om 05:45 uur. Ja, in de ochtend. Ik kleed mij snel om en app Rachelle of ze al wakker is. Natuurlijk is zij al wakker, ze heeft zelfs al een taxi besteld. Ik ben snel naar Rachelle gelopen, waar wij met onze rugzakjes op de taxi wachten. Om 6 uur sochtends zaten we dan in de taxi, op naar Chatswood en van af daar op naar Central Station! Wij moesten daar namelijk verzamelen om te wachten op de bus, die ons naar the Hunter valley regio zou brengen! We hadden een dag tour geboekt die ons van Sydney mee zou nemen naar een chocolade proeverij, een vodka proeverij, een lunch, een wijn proeverij, en ja… nog een wijn proeverij. Het was een hele geslaagde tour, ik zal wat foto’s op facebook uploaden. Aan het einde van de tour werden wij in een stadje genaamd Cessnock afgezet. Wij gingen namelijk niet terug naar Sydney maar wij gingen naar Newcastle ( nee niet in de UK). Eerst op jacht naar een pizza, want na een hele dag alcohol heb je daar natuurlijk zin in. Na de pizza hebben we boodschappen gedaan en zaten we op de bus te wachten. Volgens de planning moesten we meer dan een uur op de bus wachten maar gelukkig zat het lot ons mee en kwam deze veel eerder. Savonds kwamen wij aan in onze airbnb in Newcastle. We hebben hier een pasta salade gemaakt waar we de rest van het weekend op hebben overleefd. Savonds hadden wij geen energie meer over om wat te doen dus om 10 uur lagen wij lekker te slapen.

Zondag 1 april, is snachts de wekker een uur achteruit gegaan. Wij konden dus een uur langer slapen, en het tijdsverschil tussen NL en AUS is nu nog maar 8 uur. Maar goed, de wekker ging rond 7 uur, dus wij hebben snel ontbeten en zijn toen met de bus naar Port Stephens gegaan. Hier hebben we een hike gedaan naar een bergje, waar we een heel mooi uitzicht hadden (foto’s op facebook). Daarna hebben we gezellig wat gedronken en zijn we naar Newcastle centrum gegaan. Het centrum viel erg tegen en was nogal ghetto, dus wij waren op tijd weer thuis. Hier hebben we Happy Feet gekeken en zijn we weer lekker op tijd gaan slapen.

Maandag 2 april hebben we sochtends uitgecheckt. We zijn naar een park geweest met wat Australian wildlife en zijn daarna op de trein naar Sydney gestapt. Dit was een treinreis van ongeveer 2 uur, maar we hadden een film gedownload dus we vermaakten ons wel. Thuis hadden we nog wat netflix gekeken en wat gegeten en toen ben ik naar huis gegaan. Ik heb nog even met de familie gechilld maar ik was zo moe dat ik alweer op tijd in bed lag, ja jongens ik word een granny.

Ik heb dus een erg leuk paasweekend gehad, hoe hebben jullie het gehad?

Hier is een linkje naar een blog die Rachelle heeft geschreven, misschien leuk om ook te lezen!
https://www.travelactive.nl/ervaringen/au-pair/australie/au-pair-rachelle-geeft-tips-over-australi%C3%AB?utm_source=fb%20ap&utm_medium=social%20media&utm_term=180331%20fb%20ap%20tips%20rachelle%20au%20pair%20australie

Verder is het tijdsverschil nu dus 8 uur in plaats van 10 uur, het is dus weer even wennen aan de tijden wanneer ik met jullie kan skypen en chatten.

Oke dit was het weer! Ik zie jullie de volgende keer weer!

xxx

Reacties

Reacties

Frits

Wat weer een leuk verhaal! Druk paasweekend gehad dus. Ook leuk om Rach haar verhaal te lezen.
See you! Dikke kus!

Lientje

Wat weer een belevenis allemaal leuk om te lezen hoor dikke kus van ons

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!