Au pair in Sydney

Week 38,39,40 & 41


Hoi Allemaal! Hier is na een maand eindelijk weer een update uit Australië! Hoe is het met iedereen daar?

Dinsdag 4 tot en met vrijdag 6 april was een normale week. Ik heb tussen de middag weer schoongemaakt en in de middag met de kids gechilld. Savonds heb ik nog wat gewandeld met Rachelle.

Zaterdag 7 april was het super lekker weer. Ik heb de hele middag met Rachelle in Lane cove park gezeten en wat gelezen. Savonds moest ik babysitten dus heb ik samen met de kids gekookt en daarna een filmpje gekeken. Toen de kids op bed lagen heb ik wat dingen voor school gedaan, tot dat de ouders weer terug waren.

Zondag 8 april ben ik met Rachelle naar de Nederlandse winkel in Smithfield geweest. Hier hebben we eindelijk weer frikandellen en kroketten kunnen eten. Verder hebben we nog wat inkopen gedaan om de laatste paar maanden mee door te komen. Savonds hebben we bij Rachelle soep gegeten en netflix gekeken.

Maandag 9 en dinsdag 10 april heb ik tussen de middag schoon gemaakt.

Woensdag 11 april was ik tussen de middag vrij! Daarom ben ik met Rachelle naar Lindfield gegaan en hebben we een brownie gegeten, as usual. Verder hebben we nog een beetje genetflixt in de airco en daarna was het weer tijd om de kinderen op te halen.

Donderdag 12 april mocht ik smiddags weer schoonmaken, joepie!

Vrijdag 13 april was ik thuis vrij. Ik begon de dag met schoonmaken. Daarna ben ik naar de stad gegaan waar ik mijn reis heb geboekt en een vliegticket naar huis heb gekocht. Ja jongens, 14 juli is deze meid weer op Nederlandse bodem. Savonds heb ik opgepast bij een familie in North Sydney. Dit zijn echt de liefste kinderen ooit en we hebben gezellig pitch perfect gekeken. Deze kinderen vechten echt nooit met elkaar, ik wist niet eens dat dat mogelijk was. De ouders zijn ook heel erg aardig, ze betalen zelfs altijd mijn taxi boven op mijn uurloon, dat vind ik niet verkeerd natuurlijk.

Zaterdag 14 april, na een hele dag zonder Rachelle geleefd te hebben, zijn we samen naar de Chinese Gardens in de stad geweest. Het was erg lekker weer dus het was leuk om hier in rond te lopen. Daarna hebben we nog in een park gechilld en wat gelezen. Savonds bleef ik in de stad omdat ik gezellig met Simone wat ging eten. We hebben een burgertje gegeten en wouden daarna een avond wandeling maken in de stad, waarbij we nogal hard verdwaalden. We hebben wel een leuke show gezien in Darling Harbour.

Zondag 15 april wouden Rachelle en ik even cultureel doen door naar Bare Island te gaan. Op Instagram zag dit er geweldig uit… In real life viel dit nog al tegen. Het eiland was klein en het waaide super hard waardoor ik het heel erg koud had. Gelukkig ging er meteen weer een bus weg waardoor we maar besloten in de stad te gaan chillen. We hebben wat schoenen gekocht, want ja, wat doe je anders als je niks te doen hebt? Savonds hebben we lekker pasta gegeten bij Vapiano, en daarna zijn we naar huis gegaan. Ik heb thuis met mijn familie gechilld tot dat het weer tijd was om te skypen met de oudertjes.

Maandag 16 april was de eerste vakantie dag van de kids. We zijn sochtends naar Coogee gereden waar we de Coogee to Bondi walk gingen doen. Het was erg warm dus het was misschien niet de beste dag om dit te doen, maar we hebben het overleefd (met heeeel veel gezeur).

Dinsdag 17 april gingen we schaatsen! Ik probeerde de kinderen wat truckjes te leren maar om eerlijk te zijn waren ze nogal hopeloos. Ik heb erg gelachen toen ik ze over het ijs zag glijden, en zij vonden het natuurlijk oneerlijk dat wij in Nederland zo goed konden schaatsen. We hadden dus een erg leuke dag vandaag, zonder gezeur, wat erg fijn was.

Woensdag 18 april gingen we sochtends naar de bios. We zijn naar de film Sherlock gnomes geweest. De kids vonden het erg leuk! Daarna zijn we naar huis gegaan om te lunchen en hebben we binnen wat gelezen en puzzels gedaan.

Donderdag 19 april hebben we lekker de hele dag in het park gespeeld. Daarna zijn we naar de bieb geweest om in de airco te lezen en hebben we een ijsje gehaald. Thuis hebben we verstoppertje gespeeld en toen zat de dag er al weer op!

Vrijdag 20 april was ik vrij dus ben ik samen met Rachelle naar Lindfield gelopen om een brownie te eten. Daarna hebben we how to get away with murder gekeken tot dat het tijd was om avond te eten. We hebben pompoen soep gegeten en daarna gingen we maar weer verder netflixen. Ik denk dat ik dit leven nog wel overleef voor twee maanden.

Zaterdag 21 april heb ik smiddags een hele gezellige high tea gehad met Simone en Rachelle. Het leek me erg gezellig om mijn enige twee vrienden hier maar even aan elkaar voor te stellen. Want ja, helaas hebben al mijn andere vrienden mij al verlaten L Na de high tea hebben we geprobeerd iets oranjes te scoren voor koningsdag, en na wat moeite lukte dit eindelijk. Oranje is geen gewilde kleur in Australië jongens. Savonds heb ik voor de verassing weer genetflixt met Rachelle.

Zondag 22 april hadden Rachelle en ik het gevoel dat we wat sportiefs moesten doen. We wouden naar een winkel centrum lopen dat aan de andere kant van het national park ligt. Volgens onze planning zou dit ons 1,5 uur kosten, maar blijkbaar is berekenen niet onze sterkste kant want we waren bijna 3 uur onderweg. Toen we aankwamen vergingen we natuurlijk van de honger, want ik had alleen een appeltje meegenomen. We hebben wat lunch naar binnen geschrokt en hebben daarna geshopt. We besloten de bus terug te nemen, want onze benen konden het allemaal niet meer zo goed aan. En ja wat deden we toen we thuis waren? …. Netflixen natuurlijk. Als iemand nog goede netflix titels kent, kom maar door.

Maandag 23 april had ik de kiddo’s de hele dag. We hebben de spit to manly walk gedaan en daarna lekker een slurpee in Manly gedronken. De kids vonden de walk super leuk, en het ging dan ook zonder gezeur! Misschien kwam dit omdat ik ze een slurpee beloofde, maar goed, het hielp wel. Nadat we de bus terug naar huis hadden genomen hebben we gekookt en daarna was ik vrij.

Dinsdag 24 april was ik vrij dus heb ik met Rachelle wat koffie gedronken in Lindfield en daarna hebben we heel creatief een kroontje gemaakt voor koningsnacht. Zoals ik al zei is het erg lastig om iets oranjes te vinden, gelukkig had Rachelle veel knutsel spul in huis.

Woensdag 25 april was ik alweer vrij omdat het ANZAC day was. Wat is dat?


‘Australian and New Zealand Army Corps. Het Australian and New Zealand Army Corps, veelal afgekort tot ANZAC of Anzac, is de naam waaronder Australische en Nieuw-Zeelandse troepen gezamenlijk optreden in oorlogstijd.’ ANZAC day is dus net zoals de herdenkingsdag in Nederland.


We hebben lekker in Lindfield geluncht en daarna weer films gekeken.

Donderdag 26 april ben ik met de kiddo’s naar theater les gegaan. Nadat ze klaar waren hebben we thuis geluncht en daarna de rest van de dag in het park doorgebracht.

Vrijdag 27 april heb ik eerst de hele dag schoongemaakt. Daarna ben ik samen met Rachelle en mijn host mum naar een voorstelling van mijn kiddo’s geweest. Ze deden een musical over peter pan. Het was echt super leuk en ze deden zo goed hun best! Na de musical was het natuurlijk tijd om koningsnacht te vieren. We hadden kaartjes gekocht voor een feest in Kings Cross maar we eindigde toch maar weer in de oude vertrouwde scary canary.

Zaterdag 28 april had ik veel moeite met uit bed komen. Rond een uurtje of 12 smiddags ben ik naar Rachelle gegaan waar we de hele dag in bed hebben gelegen en films gekeken hebben. Af en toe deed ik even een dutje, wat een goede vriendschap. Savonds was het tijd voor een groente soepje, wat we echt even nodig hadden. Ik lag optijd weer in bed en heb nog even met Nederland geskyped.

Zondag 29 april begon de dag vroeg, misschien een beetje te vroeg. Om half 10 stond ik samen met Rachelle voor het greyhound kantoor om al mijn formulieren op te halen. Daarna begonnen we samen met Simone aan de gratis wandeltour in de stad. Het duurde ongeveer 2,5 uur en we kwamen langs alle bekende gebouwen. Na de tour hebben we in het Queen Victoria Building geluncht met Anne. We hebben nog even rond gelopen en daarna zijn Rachelle en ik naar huis gegaan. We hebben de film Flushed Away gekeken, wat echt de leukste film ooit is.

Verder ben ik over 76 dagen alweer in Nederland, het gaat allemaal zo snel!
Nouja dit was mijn update! Hoe is het met jullie daar? Ik spreek jullie snel weer en bedankt voor het lezen!

Reacties

Reacties

Frits

Woon je bij Rachelle in huis ofzo? (Grapje) leuk dat jullie zoveel met elkaar optrekken!

Agnes

Gezellig lieverd, om je berichten te lezen..love you?

Joosje Mulder

Haha pap, Rachelle haar flatje is mijn tweede huis ja

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!