Au pair in Sydney

Week 42,43,44 & 45

Hallo allemaal! De laatste maand gaat bijna in, maar hier is eerst mijn blog van de afgelopen maand!

Maandag 30 april was ik tussen de middag heerlijk vrij van de kids en het schoonmaken. Helaas heb ik deze dag doorgebracht in bed omdat ik mij ziek voelde L

Dinsdag 1 mei vroeg mijn baas van het schoonmaakbedrijf of ik haar met wat andere dingen kon helpen. Ze heeft meerdere bedrijfjes en ze wou graag iemand die haar hielp met alle administratie en het werven van nieuwe kandidaten. Dit is dus wat ik dinsdag de hele dag heb gedaan.

Woensdag 2 mei heb ik sochtends eerst gesport met Rachelle. Vervolgens zijn we door gegaan naar ons stam café, Hummingbird, om daar een koffietje te drinken. Smiddags heb ik thuis twee uurtjes gewerkt voor het bedrijf van mijn baas en daarna was het weer tijd om de kids op te halen.

Donderdag 3 mei ging ik met mijn baas mee naar het kantoor in de stad, waar ik weer de hele middag wat mailtjes en telefoontjes heb beantwoord. Dit was echt een super chille dag!

Vrijdag 4 mei moest ik tussen de middag nog 2 uurtjes schoonmaken, maar savonds ging ik naar de film met Rachelle en Anne. Na heel wat vertragingen waren we nog net op tijd voor de film ‘Unsane’. Het was niet de beste film, maar ook zeker niet de slechtste. We hadden een gezellige avond.

Zaterdag 5 mei hebben Rachelle en ik de hele dag een beetje genetflixt en een brownie gehaald bij ons andere stam café, Gelatiamo! Savonds heb ik in de stad gegeten en wat drankjes gedronken, wat erg gezellig was!

Zondag 6 mei was een iets actiever dagje dan gisteren. Samen met Rachelle en Anne ben ik naar de grounds in Alexandria geweest. Dit is echt een super mooi plein met allemaal leuke eet tentjes en winkeltjes. Het was er erg druk dus besloten we bij Cooh te eten, wat ook geen straf was! Daarna zijn we naar de stad geweest om wat dingentjes te kopen die ik nog nodig had. Savonds heb ik met Rachelle bij het Hard Rock cafe gegeten in darling harbour. Echt super leuk!

Maandag 7 en dinsdag 8 mei mocht ik tussen de middag weer schoonmaken.

Woensdag 9 mei was ik vrij en had ik met Rachelle afgesproken (duh.). Helaas was haar jongste kiddo ziek, maar hij mocht gezellig met ons mee! We zijn naar het park geweest en hebben daarna een koffie en een babychino bij Hummingbird gedronken.

Donderdag 10 mei heb ik weer op het kantoor gewerkt waar ik documenten moest uitwerken en nog veeel meer dingentjes moest doen.

Vrijdag 11 mei heb ik tussen de middag weer schoon gemaakt, maar in de avond stond wat leuks gepland! Samen met Emily (collega uit Toronto) ben ik naar Frankies geweest. Dit is een super leuke bar in de stad waar ze rock muziek draaien. Emily verhuisd dinsdag naar Missions Beach dus dit was het afscheidsfeestje. Het was een geslaagde avond!

Zaterdag 12 mei heb ik eerst uitgeslapen tot 9 uur. Ja dit noem ik tegenwoordig uitslapen! Daarna ben ik met Rachelle naar Chatswood geweest om wat dingentjes op te halen en hebben we heerlijk sushi gegeten. Savonds zijn we naar de stad geweest om samen met Simone wat te gaan drinken voor haar verjaardag. We zijn naar een barretje genaamd Gin Lane geweest. Het zat een beetje verstopt maar het was echt een super leuke hippe plek. We hebben hier verschillende gin tonics gedronken en zijn toen weer op naar huis gegaan!

Zondag 13 moest ik vroeg opstaan. Om 8 uur liep ik samen met Rachelle naar de trein om naar Wollongong te gaan. Dit is een stad 80 km onder Sydney. 2,5 uur en een powernapje verder kwamen we aan. We hebben heerlijk geluncht, zijn naar het strand geweest en hebben een beetje geshopt. Savonds hebben we thuis gegeten en daarna heb ik nog even met mijn familie gechilld. Ik heb natuurlijk ook even met mam geskyped voor moederdag! Ik had haar een mooie kaart gestuurd waar ze heel blij mee wasJ

Het is ondertussen in Sydney rond de 15 graden smiddags. Dit is echt super koud als je 35 graden gewend bent. Ik loop dan ook met een lange broek, trui, jas, sjaal en zelfs een muts rond. Ik weet het, ik ben een hele slechte Nederlander.

Maandag 14 mei heb ik tussen de middag schoongemaakt.

Dinsdag 15, woensdag 16 en donderdag 17 mei was ik tussen de middag vrij, dus deze dagen bestonden weer uit koffie halen, brownies eten en veel netflix kijken.

Vrijdag 18 mei heb ik tussen de middag schoongemaakt. Ik hoefde mijn kiddo’s smiddags niet op te halen dus ben ik naar de stad gegaan. Hier heb ik gewacht tot dat Effi er ook was! Ze kwam namelijk gezellig een weekend langs in Sydney. We hebben geluncht in de stad en daarna zijn we allebei naar huis gegaan. Savonds heb ik gezellig met Rachelle gegeten en nog even met mijn family gechilld.

Zaterdag 19 mei stond de peanutbutter bar op de planning! Samen met Rachelle, Effi en Floor (een vriendin van Effi) ben ik hier heen geweest. Het was echt heaven. Ik zelf bestelde een appeltaart met pindakaas en ijs er op. Er waren zo veel lekkere dingen zoals pannenkoeken, taartjes en koekjes, alles met pindakaas *heart eyes*. Hierna ben ik samen met Effi en Floor naar het hard rock café geweest om happy hour te doen. Savonds hebben we bij Floor gegeten en wat gedronken en daarna ben ik weer naar huis gegaan.

Zondag 20 mei ben ik samen met Rachelle en Anne naar Manly geweest met de Ferry. We zijn naar de markt geweest en hebben heerlijke acai bowls gegeten.

Maandag 21 en dinsdag 22 mei heb ik tussen de middag schoongemaakt.

Woensdag 23 en donderdag 24 mei was ik tussen de middag vrij. Zoals elke vrije dag, ben ik samen met Rachelle naar Hummingbird gelopen voor onze koffie. Daarna zijn we lekker weer terug gelopen en zijn we maar aan een nieuwe netflix serie begonnen.

Vrijdag 25 mei was het weer een dagje waar ik mocht schoonmaken.

Zaterdag 26 mei ben ik sochtends met het meisje mee geweest naar een hockey wedstrijd van school. Daarna ben ik samen met Rachelle naar de stad gegaan waar we Anne, Simone en Effi meetten. We hebben sushi gegeten en daarna door de stad gelopen. Savonds zijn we op een cruise door de haven gegaan waar we de Vivid lampjes goed konden zien. Vivid is een licht festival in de stad waar onder andere het opera house heel mooi wordt verlicht met geprojecteerde beelden. We kregen aan boord gratis drankjes, dus het was erg gezellig.

Zondag 27 mei ging ik samen met Rachelle en Anne pannenkoeken eten in The Rocks. Daarna had ik ze overgehaald om een piercing te nemen dus zijn we naar bondi ink geweest. Zelf nam ik geen piercing omdat ik nog een trauma had aan mijn andere piercing. Savonds heb ik gezellig met Rach avond gegeten en nog even met pap, mam, Hans en Aggie geskyped.

Ik moet nog 4 weekjes werken tot dat ik ga reizen, wat heb ik daar zin in zeg!
Het voelt zo gek dat ik bijna Sydney ga verlaten en ook weer bijna terug zal zijn in Nederland.
Verder is het nu overdag rond de 20 graden en savonds rond de 12/15 graden, dus al mijn zomer kleren zijn helaas weer ingepakt.

Dit is het weer voor nu, tot over 48 dagen Nederland!!

Reacties

Reacties

Lientje

Weer leuk verhaal nog even en dan ben je er weer ????

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!