Au pair in Sydney

Week 4

Good day mates! Een dagje later dan gepland, maar hier volgt mijn nieuwe blog!

Maandag was het meisje ziek, en dus bleef zij de hele dag thuis. De vader van het gezin besloot om maandag thuis te gaan werken waardoor ik smiddags dus nog wat kon doen. Na eerst een harry potter film te hebben gezien ben ik daarna met Elenora en een nieuw meisje Megan gaan lunchen in Lindfield. We hadden het erg gezellig en zijn er achter gekomen dat Megan bij mij in de straat woont! Aan het einde van de dag heb ik het andere kindje opgehaald en heb ik gekookt. Ik ben echt een chef kok aan het worden!!!

Woensdag was het meisje weer ziek en bleef ze dus een dagje thuis. We hebben deze dag de andere harry potter films gekeken en huiswerk gemaakt. Savonds ben ik met het jongentje naar Rugby training gegaan.

Vrijdag ben ik tussen mijn twee shifts met Elenora naar de stad geweest. Ze had het opera house en de harbour bridge nog niet gezien dus we hebben een toeristisch rondje gedaan. Smiddags hebben we lekker in de stad geluncht. Rond 1 uur gingen we weer naar huis omdat we onze kids moesten ophalen. Na mijn tweede shift, dus savonds, ben ik met de trein naar Maud gegaan. Hier bleven lotte 1 en ik slapen omdat we de volgende dag al vroeg naar kangeroo valley zouden gaan. Na veel gelachen te hebben zijn we eindelijk, en veels te laat, gaan slapen.

Zaterdag ging om 5 uur sochtends de wekker. We hebben ons klaar gemaakt en liepen rond 6 uur naar het trein station. Hier namen we de trein naar central, waar we om 6.50 met een groep zouden gaan verzamelen. Bij de bus die op central stond kwamen de andere nederlandse au pairs ook: Esmee, Demi, Lotte 2, Marleen en Dana. De groep met nederlandse au pairs was compleet! Verder gingen er nog andere au pairs mee die ook in Sydney werken. Toen iedereen er was hebben we een tocht gemaakt van ongeveer 2 uur naar Kangeroo Valley. Ondertussen hebben we alle liedjes mee gezongen in de bus, waar niet iedereen even vrolijk van werd. Toen we in kangeroo valley aankwamen begonnen we met kayakken. De eerste 3 km was allemaal hardstikke leuk, tot dat de lottes hun kayak vol water stond en we dikke tegen wind hadden. Gelukkig hebben we tijdens deze tocht wel wilde kangeroos gezien. Toen we eindelijk na veel moeite en gezeur op de bestemming waren hebben we hier heerlijk gepicknickt. Het leukste was dat er wilde wombats rond liepen! Toen iedereen uit gegeten was zijn we nog een half uur gaan rijden naar de Drawing Room Rocks. Hier hebben we een hike gedaan naar de top van de berg! Het uitzicht was geweldig en het was allemaal de moeite waard. Op de terug weg raakten Lotte, Maud, Dana en ik een beetje achter op de rest. Toen we eindelijk beneden waren was onze bus natuurlijk weer weg... Gelukkig kregen wij net een appje van Demi met de melding dat de bus al beneden stond. Toen wij ook eindelijk weer in de bus zaten zijn we naar Kiama gereden. Hier hebben we heeeeerlijk ijs gegeten en zijn we naar een blowhole geweest. Dit is een gat in de rotsen waar het zee water in omhoog wordt gespuwd. Toen iedereen uitgekeken was zijn we weer in de bus gestapt (deze keer wachtte hij wel) en naar Sydney gereden. We waren rond half 8 weer op central. Iedereen was zo moe na deze dag dat we meteen naar huis zijn gegaan. Thuis heb ik lekker gegeten, een douche genomen en ben ik mijn bed ingedoken.

Zondag heb ik geprobeerd uit te slapen maar dit kan ik helaas niet meer zo goed. Toen ik opstond deed mijn hele lichaam pijn en wou ik het liefst mijn bed weer in rollen, maar omdat het zulk mooi weer was besloot ik toch maar wat te gaan doen. Om half 1 had ik met Maud en Dana afgesproken op central. Hierna zijn we naar de paddys market gelopen. Hier kwamen Esmee en Demi ook. Samen zijn we over de markt gelopen. De markt is eigenlijk een hele grote goedkope plek met allemaal toeristische souvenirs zoals truien en sleutelhangers enzo. Hier hebben we wat spulletjes gekocht en daarna zijn we voor mij naar de Telstra gelopen. Hier heb ik een simkaart gekocht (die het nog steeds niet doet en mij veel frustraties oplevert) en daarna zijn we naar cirkele kwie gelopen. Hier hebben we een rondje gemaakt met de ferry door darling harbour. Vervolgens hebben we de bus naar Bondi Beach gepakt en hebben we pizza's, wijn, toetjes en NEDERLANDSE POFFERTJES (Thank you Dominos) gekocht. Dit hebben we op het strand opgegeten. Het was weer een heerlijke dag en ik heb zo hard gelachen met iedereen. Dana was ook nog zo aardig om ons wat nieuwe woorden te leren.

Toen ik zondag avond thuis was ben ik meteen mijn bed ingerold, en had ik geen zin meer om een blog te schrijven! Vandaar dat deze er vandaag op staat.

Onze lieve Maud heeft ook nog een hele leuke vlog gemaakt over zaterdag!

https://youtu.be/2rUpT53BwEA

Dit is de link, dus zeker kijken!

Ik ga nu even een wasje draaien, dus ik spreek jullie later weer! Kusjessss



(Foto's staan weer op facebook!)

Reacties

Reacties

Frits

Wat leuk Joos! Super leuk filmpje ook. Genier er van. Groet Frits

Lientje

Mooi weer geschreven het lijkt meer op vakantie he .

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!