Au pair in Sydney

Week 32,33 & 34

Hoi allemaal! Time flies! Het voelt zo gek dat ik over 4 maandjes weer thuis ben... Aan de ene kant heb ik hier heel veel zin in, maar aan de andere kant wil ik Australië nog lang niet verlaten! Maar goed, hier is de blog van de laatse 3 weken, enjoy!

Maandag 19 februari had ik tussen de middag nog een schoonmaak cursus bij het nieuwe bedrijf. Er werkt nog een Nederlands meisje dus het is wel gezellig.

Dinsdag 20 februari had ik mijn laatste cursus bij het schoonmaak bedrijf. We hebben nog wat informatie besproken en de volgende dag mochten we dan aan het werk gaan.
Savonds heb ik met Rachelle gesport.

Woensdag 21 februari mocht ik samen met Joslin, het Nederlandse meisje, aan het werk! We moesten twee huizen schoonmaken, en het was minder vervelend dan gedacht. Het werk is best vermoeiend maar gelukkig werk je altijd in een groep waardoor je wel nog wat gezelligheid hebt. Savonds heb ik weer een rondje gelopen met Rachelle.

Donderdag 22 februari was ik tussen de middag lekker vrij. Ik moest nog wat boodschappen doen dus ik ben samen met Rachelle naar Chatswood geweest. Daarna zijn we door gegaan naar de bieb in Lindfield en hebben we zoals gebruikelijk weer een brownie gegeten bij ons favoriete cafeetje.

Vrijdag 23 februari was ik weer vrij, dus ben ik met Rachelle naar Lindfield gelopen om bij Hummingbird wat te gaan drinken. Daarna zijn we naar Rachelle haar huis gelopen waar ze haar tas nog even moest inpakken, de meid gaat vanavond namelijk weg naar Nieuw Zeeland voor twee weken. Helaas moet ik dus twee weken zonder Rachelle leven.

Zaterdag 24 februari werd ik sochtends door Elin en haar host mum opgehaald. Daarna hebben we een Japans meisje opgehaald, die bij een host family inwoont met een Nederlandse vader. Ik heb dus even Nederlands met hem gepraat en daarna zijn we naar Chatswood gereden. Hier zijn we naar het Chinese New Year festival gegaan waar ze dansten met draken. Daarna hebben we wat gegeten en ben ik met Elin naar huis gelopen. Savonds moest ik oppassen dus heb ik zelf pizza’s gemaakt met de kids. Ze vonden dit erg lekker en daarna hebben we lekker een filmpje gekeken.

Zondag 25 februari werd ik sochtends weer door Elin en haar familie opgehaald. Ik ging mee naar Nippers, dit is een soort lifesaving cursus voor de kids. Nippers was in Manly, waar ze een Zweeds café hebben dus daar zijn we ook heen gegaan. Helaas stond er een lange rij dus Elin heeft alleen wat in de winkel gekocht. Om het goed te maken zijn we daarna naar Ikea gegaan, waar ze haar voorraad aan Zweeds eten weer even kon aanvullen. Toen we hier waren uitgekeken en het nog steeds met bakken uit de lucht kwam, besloten we om naar de film te gaan. We zijn naar The greatest showman in Chatswood geweest, en het was echt zon leuke film! Daarna hebben we sushi gegeten en was het tijd om naar huis te gaan. Thuis heb ik even met de familie gechilld en daarna een warme douche genomen aangezien ik nat geregend was. Voor het slapen gaan heb ik ook nog even met papa en mama geskyped.

Maandag 26 februari heb ik sochtends de kids bij de bushalte gedropt en ben ik daarna naar mijn schoonmaak baantje gereden. Aan het einde van de dag heb ik de kiddo’s weer opgehaald en zijn we naar huis gegaan. Thuis hebben we huiswerk etc. gedaan en lekker gekookt. Om half 8 savonds kwam er pas iemand thuis dus toen was ik vrij.

Dinsdag 27 februari was ik sochtends vrij van de familie. Ik reed om half 8 naar mijn schoonmaak baantje waar ik de rest van de dag heb gewerkt. Aan het einde van de dag heb ik de kids van de trein en bus opgehaald. Thuis hebben we even een snack gegeten en toen heb ik ze naar theater les gebracht. In de tussentijd heb ik het avond eten gekookt.

Woensdag 28, Donderdag 1 en Vrijdag 2 maart, moest ik tussen de middag weer schoonmaken.
Verder heb ik deze dagen niet echt wat interessants gedaan. Woensdag avond heb ik met Elin even een rondje in Lindfield gelopen en donderdag avond heb ik op het jongentje gepast. We hebben wraps gemaakt en daarna even tv gekeken.


Zaterdag 3 maart ben ik sochtends met Elin naar de stad geweest. In de avond gingen wij werken op Mardi Grass ( Groot gay festival ) dus zochten wij nog wat glitters etc. Daarna hebben we lekker door de stad gelopen, want het was eindelijk goed weer! Aan het einde van de avond zijn we naar de verkoop plek gelopen en na 5 keer de verkeerde weg in te zijn ingegaan, waren we er eindelijk! We verkochten kratten zodat mensen daar op konden staan en de parade beter konden zien. Binnen een uur waren alle 300 kratten verkocht! Daarna hebben Elin en ik nog even rond gekeken maar we waren zo moe dat we naar de trein liepen. Nouja, we dachten naar de trein te lopen maar we liepen totaal de verkeerde kant op. Dus na een uur rond gelopen te hebben, waren we dan eindelijk bij de trein. Toch was het een hele leuke avond! Mardi Grass was gaaf om mee te maken! Iedereen was vrolijk en zag er zo leuk uit.

Zondag ochtend ben ik samen met Elin, Sterre en Julia naar Palm beach gegaan. We hebben hier de wandeling naar de vuurtoren gemaakt en hebben daar gepicknickt. Daarna zijn we terug gelopen en met de bus naar de stad gegaan. We waren ongeveer twee uur onderweg dus toen we in de stad waren, waren we wel een beetje uitgehongerd. We zijn naar pancakes on the rocks gegaan om de lekkerste pannenkoeken ooit te eten. Daarna was het nog redelijk vroeg en hadden Elin en ik nog geen zin om naar huis te gaan, dus toen de rest naar huis ging, gingen wij naar de film. We hebben de film Game Night gezien, wat ik een hele leuke film vond! De bios waar we heen gingen was ook heel chill, het had ligstoelen. Toen ik savonds thuis was heb ik nog even met de host fam gechilld, en daarna met pap en mam geskyped. En toen zat de week er al weer op!

Maandag 5, Dinsdag 6 en Woensdag 7 heb ik tussen de middag weer de hele dag schoon gemaakt.
Verder heb ik vrij weinig interessants gedaan. Wat wel leuk was, is dat mijn baas bij het schoonmaak bedrijfje zo blij met mij was, dat ze mij een fles wijn had gegeven als cadeautje J

Donderdag 8 maart was een hele leuke dag, Ellen was namelijk voor 1 dag terug in Sydney! YEEY! We hebben dit gevierd door lekker sushi te gaan eten bij ons favoriete restaurantje in Chatswood. Verder hebben we nog even rond gelopen en toen was het helaas tijd voor mij om te gaan. Ellen vloog savonds weer naar Amsterdam dus hebben we afscheid genomen. Gelukkig is Nederland een erg klein landje en zie ik iedereen over +- 4 maanden weer terug.

Vrijdag 9maart ben ik tussen de middag naar de bieb gelopen om wat boeken terug te brengen en wat dingentjes uit te zoeken voor mijn reis. Savonds besloot ik om toch maar te gaan stappen met Elise, Sterre en Anne. We gingen natuurlijk weer naar de scary canary waar we heerlijk hebben gedanst. Snachts moest ik helaas 45 mintuen op mijn bus wachten waardoor ik nu heerlijk verkouden ben.

Zaterdag 10 maart besloot ik de dag goed te beginnen met een rondje door Lane Cove park te gaan lopen. Ik raakte een beetje verdwaald en besloot naar de dichtstbijzijnde bushalte te gaan lopen. Deze bus ging naar Macquarie shopping mall, waar Elin ook heen kwam! Hier hebben gezellig een burger gegeten bij Nando’s , en wat geshopt. Savonds heb ik met mijn host fam gechilld en ging ik lekker op tijd slapen.

Zondag 11 maart was weer een actief dagje. Samen met Elise, Sterre en Elin ben ik van Spit naar Manly beach gelopen (+- 10 km). Het was een erg mooie wandeling langst de kust, dus we hebben ondertussen ook nog kunnen zwemmen. Toen we uiteindelijk in Manly aankwamen hebben we een wel verdient ijsje gegeten en zijn we naar de markt geweest. Hier hebben we wat leuke souvenirtjes (voor mij zelf :p) gekocht. Savonds hebben we gegeten op het strand en toen was het weer tijd om naar huis te gaan. Zoals elke zondag avond heb ik weer even met de familie geskyped en daarna was het tijd om maar weer eens aan dit blog te gaan werken.

Fun fact: Manly beach heeft zijn naam te danken aan de Aboriginals die daar vroeger woonde. Iemand van de navy vond ze er erg mannelijk uit zien en besloot daarom het strand naar ze te vernoemen.

Dit was het weer! Tot over een paar weken lieve mensen!

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!