Au pair in Sydney

Week 8

Dag lieve mensjes, hier weer een nieuwe lange blog, want het was een drukke week. Ik typ dit lekker van uit mijn bedje want ik ben net weer thuis van een hele lange dag!

Maandag en dinsdag heb ik bij een andere familie gewerkt. Hier babysit ik een jongentje van 3 jaar oud. Ik werk hier een paar uurtjes en krijg 20 dollar per uur! Hiervan spaar ik voor mijn reis en de andere activiteiten zoals Melbourne. Dinsdag ben ik ook nog even naar de garage geweest om mijn lekke auto band te fixen, maar hierna ben ik ook weer gaan babysitten.

Woensdag ben ik met Eefje, een nieuw Nederlands meisje hier, naar de stad geweest! We hebben wat rond gelopen en geluncht. Hierna heb ik het jongentje opgehaald en zijn we lekker naar het park geweest. Hier hebben we rugby gespeeld, of ja, tegen een rugby bal aangetrapt. Toen we weer thuis waren heb ik nog wat leuke Australische slang tehoren gekregen. Zo betekent "Claggy on the waggy" dat je hond een vieze kont heeft.

Donderdag ben ik naar de public speaking competition van het meisje geweest. Ze had een speech geschreven over het topic "whats in the back of my garden". De wedstrijd begon met dat alle schoolmeisjes netjes de directeur van de school groeten. "Good morning miss.....".
Hierna zongen ze allemaal het australische volkslied en toen begonnen de speeches.
Ze heeft het super goed gedaan maar had helaas toch verloren. Balen natuurlijk maar ik was super trots op haar! Het is natuurlijk heel lastig om voor een groep van 200 mensen een speech te houden. Ze vond het zelf wel heeeel erg jammer en was ook heel verdrietig.

Helaas was dit niet al het slechte nieuws. Toen ik het jongentje van school haalde voelde hij zich super slecht. Ik heb mijn host mum gebeld om te vertellen wat er was en zij heeft de dokter gebeld. We moesten meteen naar de emergency post dus ik ben daar met hem heen gereden. Hier bleek dat hij een oorontsteking had en dat we antibiotica moesten halen. Toen we thuis waren heeft hij de hele tijd in bed liggen huilen van de pijn. Het enige wat ik kon doen was hem zijn medicijn geven, maar verder ook niks. Dit vond ik zelf niet heel prettig. Gelukkig kwam de moeder eerder thuis! Savonds voelde het jongentje zich weer een beetje beter. Hij kwam voordat hij ging slapen naar mij toe en zei "thank you for taking care of me today Joosje". Van dit soort momentjes smelt ik echt, hier doe je het toch voor!

Vrijdag kon ik uitslapen! Oh wat heerlijk. De reden was wat minder fijn: Het jongentje bleef ziek thuis. Het meisje ging samen met mijn host dad op haar school ontbijten, om vaderdag te vieren.
Nadat ik lekker had uitslapen ben ik met Elenora naar de art gallery geweest. De gallery viel een beetje tegen vonden wij dus daarom zijn we naar de botanic gardens gegaan. Hier hebben we rond gelopen en daarna was het weer tijd om te gaan! Op het station heb ik twee super grote donuts gekocht voor mijn kids, om ze even op te beuren na gisteren. Hier waren ze dan ook super blij mee!

Thuis dus lekker met de kids gechillt en daarna Maud van het station gehaald! Maud bleef bij mij eten en daarna hebben we een cadeautje voor Lotte gemaakt. Lotje is namelijk 24 geworden! Wat een granny he. Hierna hebben we wat wijntjes gedronken en zijn we met de trein naar de stad gegaan! Hier hebben we met de andere meiden afgesproken en zijn we naar de Scary Canary gegaan. Hier zijn we de hele avond gebleven. In Maud haar vlog staan nog wat leuke videos van deze avond. Snachts zijn we naar mijn huis gegaan en hier zijn we meteen gaan slapen.
Het voordeel aan het stappen in Sydney is dat het om 10 uur begint en om 2 uur stopt, zo heb je nog wat aan de dag erna!

Zaterdag ochtend lekker uitgeslapen en in de tuin ontbeten met een heerlijk broodje hagelslag. Smiddags zijn we met Dana, Dorette en Isabel naar Bondi beach gegaan. Hier hebben we lekker gechilld en daarna ben ik met Maud mee naar huis gegaan. Savonds hebben we heeeeerlijke frikandellen speciaal gegeten, ja echt! Maud was zo lief om een doosje voor mij te kopen bij de nederlandse winkel! Hierna een film gekeken en geslapen want op zondag hadden wij een drukke dag!

Zondag ochtend ging de wekker om 06.45. We hebben ons snel klaar gemaakt en zijn om half 8 in de trein gesprongen. We zijn naar Blacktown gerold en hier kwamen Lotte en Laura ons ophalen met de auto. We zijn naar de blue mountains gereden, scenic world in Katoomba. Hier hebben we een super mooie hike gedaan langs watervallen en de three sisters. We zijn ook met 2 gondels en een trein door de valley gegaan, wat echt schitterend was! Ook zijn we een regenwoud ingeweest, de natuur hier was zo fascinerend. Prachtige grote bomen met lianen en super grote watervallen!

Aan het einde van de dag werd het super koud en waren we moe dus zijn we naar huis gereden. Hier hebben we met zijn 4 nog bij een sushi train gereden en daarna lekker door naar mijn eigen huisje.

Ik lig nu eindelijk in bed en ben dood op! Dus ik ga zo lekker slapen.  

Verder nog super leuk nieuws! Pap en mam hebben hun vliegtickets gekocht! Ze komen met oud en nieuw langs! Ik kan niet wachten om ze al het mooie hier te laten zien, ik weet zeker dat ze het geweldig gaan vinden. Ik heb gelukkig nog geen heimwee maar ik mis pap, mam, Mees en Jesse toch wel. Gelukkig bestaat skype!

Ik ga nu lekker slapen dus ik spreek jullie volgende week! Doeeeeg xxx

Reacties

Reacties

Wasila

Aaah het klinkt allemaal zo leuk! Morgen eindelijk weer even skypen ❤️❤️❤️

Mees

Ik mis jou ook erg Joos! Gelukkig heb je hetcdaar erg naar je zin en doe je allerlei leuke dingen. Heel veel plezier gewenst en ik hoop dat we snel weer kunnen skypen!?

Fr

Wat weer een mooi verslag meissie! Echt leuk om te lezen! Het skypen mislukte vanmorgen even, komt wel weer goed. Tickets zijn,inderdaad gebokt, nu nog een leuke trip uitzoeken, maar daar daar help jij wel mee.
Dikke kus en tot skypes!

Agnes

Lieve Joosje, wat is het toch leuk om jouw blog te lezen..met het jongetje kan ik uit ervaring meepraten over oorontsteking...au..au..maar wat een lieverd zeg. Zo te lezen heb je het enorm naar je zin en kan je het goed aan en feestjes genoeg zo te zien..Dikke knuffel en tot horens..Aggie

Nadia

Hey topper,
Wat een mooie avonturen , leuk om te lezen!
Superleuk dat Frits en Yolanda naar je toe komen ( ik wist het wel haha).
Fijne tijd lekker ding!

Laifs Nadia

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!