Au pair in Sydney

Week 12: Lang weekend!

Dag lieve vrienden! Deze week is weer zo snel voorbij gevlogen, pfoe. Ik moest even nadenken welke week dit ook al weer was. Ik had deze week een lang weekend, dus erg veel gedaan. Het weer is hier ook geweldig. Ik heb al de hele week een korte broek aan en ben al aardig verkleurd. Hoe is het weer daar in het koude kikker landje?

Maandag waren beide kiddos vrij. We zijn naar de bieb geweest en daarna naar de bioscoop. We hebben de film captain underpants gezien, die ze helemaal geweldig vonden. Verder nog wat spelletjes gespeeld en gekookt tot dat de ouders terug kwamen.

Van dinsdag tot en met donderdag zijn ze naar workshops op de universiteit geweest. Dit is vlakbij Bondi, en hier heb ik ze elke dag heen gereden en weer van opgehaald. Het jongetje deed een workshop over het bouwen van computer games en het meisje over harry potter en hoe je boeken schrijft. Dit vonden ze beide erg tof en op donderdag ben ik naar de diploma uitreiking geweest.

Op vrijdagwas ik vrij! Ik ben smiddags met Ellen naar de stad geweest. Hier hebben we een te uitgebreide lunch gehad, en daarna zijn we door gerolt naar Maud. Daar hebben we gechillt en boodschappen voor de avond gedaan. Savonds gingen we namelijk stappen in Manly met Dana en Dorette. We hebben wat wijntjes en wanna be Malibu gedronken en zijn toen met de trein en ferry naar Manly gegaan.

De club in Manly viel een beetje tegen, maar met de meiden was het erg gezellig. We gingen rond 3 uur weer naar huis, maar omdat wij een verkeerd busje hadden gepakt waren wij pas weer om half 6 sochtends bij maud, waar wij met zijn allen sliepen. ( normaal zou dit iets meer dan een uur zijn maar wij deden even een danaatje )

De volgende dag hebben wij dan ook niet heel veel gedaan. Nadat we besloten hadden om nog een nachtje bij Maud te gaan slapen is iedereen naar huis gegaan om wat kleren enzo te halen.
Savonds hebben we in de stad gegeten en daarna thuis een film gekeken. We hebben de film maar wat eerder gestopt want iedereen was zo moe dat we om 9 uur al in slaap vielen! En dat was maar goed ook want op zondag morgen stonden wij om 06.45 alweer op! Om 07.30 pakten wij namelijk de trein naar Otford, waar wij begonnen aan een hike naar de figure 8 pools. Het was een prachtige hike met veel klimmen en een super mooi uitzicht over de zee. We zijn door palm gebieden en bossen geklommen en kwamen uit eindelijk op het strand uit. We zijn niet naar de figure 8 pools geweest maar hebben ze van een afstandje gezien. Het water was te wild dus wij durfden daar niet heen te klimmen.
Toen we uiteindelijk weer in Otford waren, besloten we naar Wollongong te gaan. Dit is een stadje +- 80 km van Sydney vandaan. We hebben lekker rond gelopen en toen bij een burger tentje gegeten. Helaas waren alle winkels al dicht maar het zag er zoleuk uit dat we besloten hebben hier een weekendje door te gaan brengen volgende maand! Vervolgens weer gezellig 2 uur in de trein naar ons eigen huisje.

Maandag ochtend was een vrije dag! Eerst lekker uitgeslapen! Of nouja, tot 8 uur, wat tegenwoordig uitslapen is voor mij. Smiddags ben ik met Maud de stad in gegaan, waar we de meest toeristische dingen ooit gedaan hebben. We hebben ook bij het hard rock cafe geluncht, echt super leuk!! Vervolgens kwam Dana ook naar de stad en hebben we lekker bij Vapiano gegeten. We hebben deze dag ongeveer 10 andere nederlanders ontmoet, zo grappig! Dan liepen we op straat en hoorden we oppeens nederlands. Dat is toch wel even raar hoor! De meeste nederlanders die ik hier random op straat tegen kom zijn zo aardig! Altijd even vragen wat je hier doet, hoe het gaat en wat de reis plannen zijn. Erg leuk.

Verder is de tijd hier ook een uurtje naar voren gegaan dit weekend, zomer tijd joehoeee. Het tijdsverschil is nu dus 9 uur. Ik lig nu snot verkouden in bed en moet morgen weer werken, dus even op tijd naar bed!

Tot volgende week allemaal! Xxxxx

Frits

Altijd leuk je wekverslag weer te lezen, ik kijk nu alweer uit naar volgende week! Hoeveel verslagen nog totdat wij er zijn?
Dikke kus Frits

Lientje

Nou nou jij hebt het maar druk daar leuk om te lezen hoor dikke kus.

Agnes

Dikke knuffel lieverd..gezellig verhaal weer en wat een leuke vrienden heb je XC

Joosje Mulder

Hey pap! Nog 2 maanden en 18 dagen voor ik jullie weer zie :) Dikke kus! Ook voor Lientje en Aggie xxx