Au pair in Sydney

Week 24&25

Hoi allemaal! Hier eenis blog van de eerste paar dagen reizen met mijn oudertjes!

Donderdag 21 December ben ik om 21.00 uur naar Brisbane gevlogen. We hadden wat vertraging opgelopen door het weer maar ik kwam rond 21.45 aan (Brisbane loopt een uur achter op Syd). Daarna ben ik snel naar een taxi gerend en heb ik die naar de camping genomen. Pap en mam stonden voor de camping te wachten dus ik sprong uit de taxi en heb ze lekker geknuffeld. We hebben gezellig bijgepraat en gingen toen in onze campervan slapen.

Vrijdag 22 Decemberhebben we eerst op de camping ontbeten. Daarna zijn we met de bus naar de stad Brisbane geweest. Daar hebben we met een bootje rond gevaren. We hebben door de stad gelopen en zijn naar de Botanische tuinen gegaan. Toen het erg warm werd zijn we naar het Brisbane museum geweest. Daarna hebben we op de kerst markt wat gedronken en zijn we weer met de bus naar huis gegaan. Thuis hebben we lekker op de camping gegeten en nog even gechillt. We staan op een hele kleine camping waar lizzards en possums rond rennen.

Zaterdag 23 Decemberzijn we sochtends naar Brisbane stad gegaan met de bus. We hebben de ferrie naar de story bridge gepakt. Daarna zijn we naar china town gelopen. Toen het erg warm werd hebben we weer de ferrie naar Southbank genomen. Hier heb je het stadsstrand. Rachelle was ook in Brisbane dus die kwam daar ook gezellig heen. We hebben even een dip in het water genomen en hebben toen over de kerst markt gelopen. Daarna moest Rachelle weer terug naar huis en heb ik met pap en mam nog wat gedronken. Savonds hebben we pasta salade gemaakt op de camping en daar nog even gechillt.

Zondag 24 December hebben we sochtends de camper weer ingepakt. Dit ging allemaal redelijk snel. Ik had besloten dat ik niet wou rijden omdat het zon lange bus is. Daarom ging pap lekker rijden vandaag. Lotte had mij als tip gegeven om naar Springbrook en Nimbin te gaan. We zijn eerst naar springbrook gereden en hebben hier een waterfall bezocht. Het was een erg smalle weg dus ik was blij dat ik niet reed. Daarna gingen we door naar Nimbin. Dit is een dorp waar Wiet legaal is. En dat zag je ook wel. Het was erg hippie achtig en leuk voor een tussen stop! Daarna zijn we door gereden naar Byron Bay. We staan hier op een camping vlak bij het dorp en gaan hier kerst door brengen. We hebben gegeten op de camping en zijn daarna nog even naar het strand gelopen.

Maandag 25 December was het eerste kerst dag. We hebben 10 km over het strand gelopen en af een toe lekker gezwommen. Toen ik samen met pap in de zee aan het zwemnen was schreeuwde hij in een keer "Haaien!!". We rende snel de zee uit en zagen inderdaad 3 vinnetjes in de zee rond zwemmen. Daarna zijn we een stuk verder gelopen en zijn we weer lekker gezwommen.

Dinsdag 26 Decemberhebben we fietsjes gehuurd. We zijn naar de stad gefietst en hebben toen een wandeling gemaakt naar het meest oostelijke puntje in Australië en naar het lighthouse. Onderweg zagen we nog een groep dolfijnen voorbij komen, dit was erg cool! Savonds hebben we weer op de camping gegeten.

Woensdag 27 Decemberzijn we van Byron bay naar Port macquarie gereden. Sochtends hebben we de camper weer ingepakt en kreeg ik de schrik van mijn leven. De aller grootste spin ooit zat namelijk in de auto. Nadat pap deze had gekilld zijn we verder gegaan. Savonds hebben we gebbqt op de camping en zijn we nog even naar het strand geweest.

Donderdag 28 Decemberzijn we sochtends naar het Koala hospital in Port Macquarie geweest. Voor de Groningers: dit is een soort van pieterburen maar dan dus met Koalas. De meesten konden na een behandeling weer terug de wildernis in maar er waren ook een paar die nooit meer terug konden. Deze waren bijvoorbeeld blind geworden. Nadat we bij het ziekenhuis waren geweest zijn we naar het strand gegaan. Savonds hebben we weer lekker op de camping van de bakplaat gegeten.

Vrijdag 29 Decemberzijn we sochtends naar Sydney gereden. Voordat we naar onze airbnb zijn gegaan hebben we eerst een tussen stop gemaakt in de dutch shop. Hier hebben we een frikandel gegeten en wat cadeautjes gekocht voor mijn host family. Daarna zijn we naar de airbnb gereden en hebben we ons klaargemaakt. We zijn naar het station gelopen en hebben de trein naar mijn host fam gepakt. Bij mijn host fam hebben we gezellig met zijn allen van de barbie gegeten. Het was heel leuk om pap en mam te laten zien waar ik woon, en het was ook leuk dat ze mijn host fam leerde kennen.

Zaterdag 30 December hebben we sochtends de auto naar het Royal National Park gepakt. We zijn naar Bundeena gereden en zijn van af daar naar de wedding cake rocks gelopen. Het was ongeveer 35 graden in de volle zon dus we waren lekker aan het zweten. De hike was wel super mooi, langs de kust. Toen we bij de auto waren zijn we naar huis gereden om even te douchen. Daarna hebben we de trein naar de stad gepakt en heb ik pap en mam een tour door de stad gegeven. We zijn naar Hyde Park, de Botanic Gardens, Opera house, Harbour bridge en the rocks geweest. We hebben in de stad gegeten, zijn toen over de harbour bridge gelopen, en hebben daarna weer de trein naar huis gepakt.


Volgende week vertel ik weer verder!

Groetjes van joosje



Reacties

Reacties

Lientje

Mooi verslag weer geniete met zijn allen

Nadia

Klinkt heel erg leuk allemaal! Leuk geschreven want ik zie het helemaal voor me. Veel plezier met zijn allen !!

Agnes

Bijna 2018 bij jullie..Wij wensen jullie alvast het allerbeste en geniet van elkaar?⚡️☀️??

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!