Au pair in Sydney

Week 27 & 28

Hoi allemaal!

Het ‘normale leven’ is weer begonnen! Tenminste voor hoever mijn leven normaal is hahaha.

Maandag 15 januari was de eerste werk dag weer na de vakantie. Het vroege opstaan viel mij zwaar maar ik kon me er over heen zetten. Ik miste pap en mam heel erg, het was raar om 3 weken 24/7 met ze te zijn en ze daarna in een keer niet meer om mij heen te hebben. Gelukkig duurde dit niet heel lang. Deze dag heb ik de hele dag weer gewerkt. Ik ben met de kiddo’s naar Chatswood geweest om wat boodschappen te halen. We zijn ook naar de dierenwinkel geweest, ze verkopen hier namelijk honden en katten in de dierenwinkel en de kids vinden het leuk om daar mee te spelen. Verder zijn we naar de bieb geweest en hebben we thuis lekker geknutseld en een film gekeken.

Dinsdag 16 januari was het weer een hele dag werken. Het was erg lekker weer dus de kids en ik hebben het grootste gedeelte van de dag in het park doorgebracht. We nemen altijd onze stepjes en lunch mee dus ze vermaken zich daar wel een paar uur. Toen we weer thuis waren was het tijd om te gaan koken en daarna lekker met Rachelle te sporten.

Woensdag 17 januari moest ik sochtends een paar uurtjes oppassen. Ik ben met de kids naar de supermarkt gelopen en op de terug weg zijn we lekker slurpees gaan halen. Toen we terug kwamen was mijn host mum weer terug dus was ik vrij. Ik heb deze dag nuttig besteed door uit te gaan zoeken welke opleidingen mij interessant lijken. Savonds was het weer tijd om met Rachelle en Ellen te gaan sporten, maar we hadden elkaar een lange tijd niet gezien dus was het tijd om bij te praten! (met ijsjes).

Donderdag 18 januari moest ik weer de hele dag werken. Sochtends ben ik met de kids naar de bios geweest. We hebben de film the nutjob gekeken, die ze erg leuk vonden. Daarna was het tijd om te gaan lunchen en weer te gaan knutselen en lezen. Het is niet normaal hoeveel origami deze kinderen kunnen maken. Elke dag worden er weer 10 nieuwe diertjes bij gemaakt die een plekje in het huis krijgen.

Vrijdag 19 januari was ik weer vrij! Ik heb samen met Ellen de beste lunch ooit gehad; Churos choco fondue! Het was erg gezellig en hierna zijn we naar een voorstelling van een van Ellen haar kiddo’s geweest. Hij speelde in the wizard of ozz, super schattig.

Zaterdag 20 januari ben ik sochtends samen met Ellen en Dana naar Bondi beach geweest. We hebben de hele dag in de zon gelegen en gezwommen in de zee, het was namelijk heerlijk weer. Toen het smiddags te warm werd om in de zon te liggen hebben we een pauze genomen om Sushi te eten. Dana heeft voor het eerst was sushi geproefd, en we waren erg trots op haar. Natuurlijk hebben we ook een ijsje gegeten, want ja dat hoort bij dit warme weer. Toen we uitgegeten waren zijn we weer lekker op het strand gaan liggen. Savonds heb ik met Dana nog even in de stad gegeten en zijn we weer naar huis gegaan.

Zondag 21 januari was het weer een strand dag. Samen met Ellen ben ik naar Manly gegaan. We zouden met de boot gaan maar het openbaar vervoer nakte ons vreselijk waardoor we met de bus naar Manly moesten. Hier zat dana (die deze keer dus geen danaatje deed) al te wachten. We liepen naar het strand en daar kwam Claire ook aan. We hebben weer de hele dag aan het strand gelegen en heerlijk in de zee gezwommen. Savonds hebben we in onze favoriete tent; Moo burgers, gegeten. Het was Dana haar laatste weekend met ons in Sydney dus we moesten nog even afscheid nemen.
We zijn met de ferry terug gegaan naar het centrum. Hier namen we afscheid van Daan en stapten Ellen en ik in onze eigen trein. Ik heb nog even met pap en mam geskyped en ben daarna lekker gaan slapen.

Maandag 22 januari was het weer een hele werk dag! Ik ben met de kids naar de bioscoop geweest om de film coco te gaan kijken. Daarna was het tijd om naar de bieb te gaan waar ze beiden ongeveer de hele bieb mee naar huis hebben genomen. Thuis hebben we lekker gelezen en geknutseld. Savonds moest helaas de thuis dokter komen omdat het jongentje waarschijnlijk een blaas ontsteking heeft.

Dinsdag 23 januari ben ik sochtends eerst met de kinderen naar de dokter geweest. We moesten voor het jongentje wat dingen aan de dokter doorgeven en hij werd nog een keer onderzocht. Vrijdag komt de uitslag dus we moeten nog even wachten. Smiddags zijn we naar de Art Gallery in de stad geweest. We hebben ook in de stad gepicknickt. Toen we weer thuis waren was het jongentje erg verdrietig omdat hij zich zorgen maakte over het ziek zijn. We besloten om maar even een filmpje te gaan kijken en rustig aan te gaan doen. Savonds heb ik weer lekker gekookt, ik ben een chefkok als ik terug kom jongens. Daarna was het tijd om met Rachelle te gaan sporten! Wat zijn we ook weer goed bezig he.

Woensdag 24 januari ben ik sochtends met Ellen naar het strand geweest. We zijn naar Manly beach gegaan en hebben hier lekker in de golfjes gezwommen. Aan het einde van de dag moesten we het water uit omdat er een bluebottle alarm was. Dit zijn gekke kwalletjes die in Australië veel voor komen. Savonds heb ik met mijn host family gegeten en daarna heb ik nog even gesport met Rachelle en Ellen.

Donderdag 25 januari was ik weer een hele dag aan het werk. Sochtends moesten we het school uniform voor het meisje ophalen. Daarna zijn we weer naar huis gereden en hebben we onze lunch klaargemaakt. Smiddags zijn we naar de Featherdale wildlife zoo gereden. We hebben hier alle diertjes bekeken en lekker geluncht. Aan het einde van de dag zijn we naar huis gereden en hebben we thuis wat dingentjes gedaan zoals lezen en knutselen. Daarna gingen het meisje en mijn hostmum naar de blue mountains. Ik heb samen met mijn host dad en het jongentje gegeten en daarna hebben we geraced op de playstation. Daarna heb ik nog even wat boeken naar Rachelle gebracht en met Wasila geskyped.

Vrijdag 26 januari ben ik samen met Ellen, Rachelle, Elise en Sterre naar Little Manly beach geweest.
Vandaag was het australia day dus het was overal erg druk met gezinnen die aan het bbq’en waren. Op het strand hebben we lekker gezwommen en gesnorkeld, dat was erg leuk! Savonds was het weer tijd om te gaan stappen. Samen met Ellen heb ik wat gedronken bij Rachelle en daarna zijn we naar de stad gegaan. Natuurlijk gingen we weer naar onze oude vertrouwde club, Scary Canary. Hier waren Elise en Sterre ook en hebben we lekker gedanst.

Zaterdag 27 januari, verassing! Weer naar het strand geweest me Ellen. Eigenlijk valt er over deze dag niet heel veel te vertellen dus ik laat het er lekker bij.

Zondag 28 januari heb ik eerst mijn kiddos geholpen met alle school spullen op te ruimen. Daarna ben ik samen met Ellen naar de stad gegaan. Hier zijn we naar de Sydney Tower, Paddy’s market, Sea life en madame tussauds geweest. Het was dus een lekker toeristisch dagje. Daarna zijn we met de trein naar huis gegaan en ben ik naar Rachelle gelopen. We hebben samen EINDELIJK de all you need is love kerst special gekeken en pizza gegeten.

De tijd vliegt voorbij! En van af morgen gaan de kiddos ook weer terug naar school dus zullen mijn dagen er weer heel anders uit gaan zien. Ik ga nu nog even een filmpje kijken en daarna lekker slapen want ik moet morgen weer vroeg op! Ik hoop dat jullie het leuk hebben in het koude nederland en ik spreek jullie snel weer!


xx

Reacties

Reacties

Lientje

Oké ik wacht vol spanning op je kookkunsten.niet teveel in de zon he niet goed wel lekker.dikke kus.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!